Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Brands' Social Media Sharing and The Interaction Received From Consumers Within The Scope of Real-Time Marketing Strategies

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 1, 83 - 98, 12.06.2024

Öz

With the acceleration of technological developments and the widespread use of the internet, a revolution has occurred in the traditional media world, and the concept of new media has emerged and developed rapidly. With new media; The active use of social media by people has revealed the need for brands to keep their finger on the pulse of their target audiences in social media. This study aims to understand the impact of advertisements created by brands with a real-time marketing approach on the target audience through the interaction received from consumers. The research is important in terms of understanding the impact of the real-time marketing strategy used by brands to create brand value and promote their products and services on consumers, to create awareness among brands, and to be a resource for people who will work in this field. As the theoretical framework of the research, a literature review was conducted on digital marketing and real-time marketing. In the study, a semiotic analysis of four Twitter posts subject to real-time marketing was made based on Roland Barthes' definition of sign. Among these comments, positive/negative content analysis was made regarding the real-time marketing approach. As a result of the research, it has been understood that the active customer potential in social media channels creates a conscious and aware profile and that the high quality and meaningful content of realtime marketing content is important for it to have a positive impact on the customer and
make the content shareable.

Kaynakça

  • Aydın, D. B. (2019). Gerçek Zamanlı Pazarlamanın İçerik Özellik ve Stratejilerinin Uzman Görüşü ve Örnek Uygulamalar Üzerinden Bir Değerlendirmesi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, s. 192-216.
  • Bazarcı, S., & Mutlu, B. (2017, Nisan). Yeni Bir Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Olarak Gerçek Zamanlı Pazarlama: Markaların Sosyal Medyadaki Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme.
  • Bulunmaz, B. (2014, Haziran). YENİ MEDYA ESKİ MEDYAYA KARŞI: SAVAŞI KİM KAZANDI YA DA KİM KAZANACAK?
  • Doyle, S. (2005). Software Review. Real-Time Technologies in Marketing-Interaction Management. Database Marketing & Customer Strategy Management. s. 272.
  • Elden, M. U. (2005). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kallier, S. M. (2017). The influence of real-time marketing campaigns of retailers on consumer purchase behavior. International review of management and marketing. s. 126-123.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobey Yayın Dağıtım.
  • Lieb, R. &. (2013). Real Time Marketing. Olenski, S. (2015, Kasım). Real Time Marketing For Social Media: Integrating Large Scale Events.
  • Parsa, S. (2008). Film Çözümlemeleri. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları.
  • Ryan, D. (2016). Digital Marketing. Çev. Mehmet Kurt: Türkiye İş bankası Yayınları.
  • Sain-Dieguez. (tarih yok). Are You Overlooking the Most Valuable Real-Time Marketing Strategy? s. Erişim Tarihi: 15.06.2019.
  • Scott, D. M. (2015). Satış ve Hizmetin Yeni Kuralları. İstanbul: Optimist Yayınları. . Smith, R. C. (2013). The impact of advertising creativity on the hierarchy of effects. . Journal of Advertising, 37.
  • Thompson, J. B. (1995). The Media and Modernity A Social Theory of the Media. Oxford, UK: Polity Press. .
  • Twitter. (2015, Mart 31). https://twitter.com/MagnumTurkiye/status/582829184973737984 adresinden alındı
  • Twitter. (2015, Mart 31). https://twitter.com/Oreo/status/582838975192297472 adresinden alındı
  • Twitter. (2015, Mart 31). https://twitter.com/DerbyMeclisi/status/582842587847004160 adresinden alındı
  • Twitter. (2015, Mart 31). https://twitter.com/hepsiburada/status/582826106685906944?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcam p%5Etweetembed%7Ctwterm%5E582826106685906944%7Ctwgr%5E43b2228e9bed8c881a1 14619e572a92e08600b42%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Flistelist.com%2F31 mart-elektrik-kesint adresinden alındı
  • Uğurlu, S. (2016). Marka İletişiminde, Yeni ve Sosyal Medyada İçerik Yönetimi.
  • Unurlu. (2022). Sosyal Medyada Gerçek Zamanlı Pazarlama: Turizm Endüstrisinde Yer Alan İşletmelerin Sosyal Medya Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, s. 211-237.
  • Yan, J. (2011). Social Media in Branding: Fulfilling A Need, Journal of Brand Management. s. 688 696.
  • Yılmaz, A. (2018). Yeni Bir Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Gerçek-Zamanlı Pazarlama: Otomobil Markalarının Geleceğe Dönüş Günü Sosyal Medya Pratikleri. s. 423-446.

Gerçek Zamanlı Pazarlama Stratejileri Kapsamında Markaların Sosyal Medya Paylaşımları ve Tüketicilerden Aldığı Etkileşim Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2024, Cilt: 2 Sayı: 1, 83 - 98, 12.06.2024

Öz

Teknolojik gelişmelerin hızlanması ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla geleneksel medya dünyasında bir devrim meydana gelmiş, yeni medya kavramı ortaya çıkarak hızlı bir gelişim föstermiştir. Yeni medya ile; sosyal mecraların insanlar tarafından aktif kullanılıyor olması, markaların da sosyal mecralarda hedef kitlelerinin nabzını tutma gereksinimini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma, markaların gerçek zamanlı pazarlama yaklaşımı ile oluşturduğu reklamların, tüketicilerden aldığı etkileşim üzerinden hedef kitle üzerindeki etkisinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. Araştırma, markaların marka değeri yaratmak ve ürün-hizmetlerini tanıtmak adına kullandığı gerçek zamanlı pazarlama stratejisinin tüketicilerin nezdinde yarattığı etkinin anlaşılması, markalar nezdinde bir farkındalık yaratması ve bu alanda çalışma yapacak kişilere kaynak olması açısından önemlidir. Araştırmanın teorik çerçevesi olarak dijital pazarlama ve gerçek zamanlı pazarlama hakkında literatür taraması yapılmıştır. Çalışmada Roland Barthes’in gösterge tanımlaması üzerinden gerçek zamanlı pazarlamaya konu olan dört Twitter paylaşımının gösterge bilimsel bir çözümlemesi
yapılmıştır. Bu yorumlardan gerçek zamanlı pazarlama yaklaşımına yönelik olanların olumlu/olumsuz olarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal medya mecralarındaki aktif müşteri potansiyelinin bilinçli ve farkındalığı yüksek bir profil oluşturduğu ve gerçek zamanlı pazarlamaya yönelik içeriklerin kalitesinin yüksek ve anlamlandırılabilir olmasının onun müşteri nezdinde olumlu bir etki bırakmasında ve içeriği paylaşılabilir kılmasında önemli olduğu anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, D. B. (2019). Gerçek Zamanlı Pazarlamanın İçerik Özellik ve Stratejilerinin Uzman Görüşü ve Örnek Uygulamalar Üzerinden Bir Değerlendirmesi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32, s. 192-216.
  • Bazarcı, S., & Mutlu, B. (2017, Nisan). Yeni Bir Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Olarak Gerçek Zamanlı Pazarlama: Markaların Sosyal Medyadaki Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme.
  • Bulunmaz, B. (2014, Haziran). YENİ MEDYA ESKİ MEDYAYA KARŞI: SAVAŞI KİM KAZANDI YA DA KİM KAZANACAK?
  • Doyle, S. (2005). Software Review. Real-Time Technologies in Marketing-Interaction Management. Database Marketing & Customer Strategy Management. s. 272.
  • Elden, M. U. (2005). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kallier, S. M. (2017). The influence of real-time marketing campaigns of retailers on consumer purchase behavior. International review of management and marketing. s. 126-123.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobey Yayın Dağıtım.
  • Lieb, R. &. (2013). Real Time Marketing. Olenski, S. (2015, Kasım). Real Time Marketing For Social Media: Integrating Large Scale Events.
  • Parsa, S. (2008). Film Çözümlemeleri. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları.
  • Ryan, D. (2016). Digital Marketing. Çev. Mehmet Kurt: Türkiye İş bankası Yayınları.
  • Sain-Dieguez. (tarih yok). Are You Overlooking the Most Valuable Real-Time Marketing Strategy? s. Erişim Tarihi: 15.06.2019.
  • Scott, D. M. (2015). Satış ve Hizmetin Yeni Kuralları. İstanbul: Optimist Yayınları. . Smith, R. C. (2013). The impact of advertising creativity on the hierarchy of effects. . Journal of Advertising, 37.
  • Thompson, J. B. (1995). The Media and Modernity A Social Theory of the Media. Oxford, UK: Polity Press. .
  • Twitter. (2015, Mart 31). https://twitter.com/MagnumTurkiye/status/582829184973737984 adresinden alındı
  • Twitter. (2015, Mart 31). https://twitter.com/Oreo/status/582838975192297472 adresinden alındı
  • Twitter. (2015, Mart 31). https://twitter.com/DerbyMeclisi/status/582842587847004160 adresinden alındı
  • Twitter. (2015, Mart 31). https://twitter.com/hepsiburada/status/582826106685906944?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcam p%5Etweetembed%7Ctwterm%5E582826106685906944%7Ctwgr%5E43b2228e9bed8c881a1 14619e572a92e08600b42%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Flistelist.com%2F31 mart-elektrik-kesint adresinden alındı
  • Uğurlu, S. (2016). Marka İletişiminde, Yeni ve Sosyal Medyada İçerik Yönetimi.
  • Unurlu. (2022). Sosyal Medyada Gerçek Zamanlı Pazarlama: Turizm Endüstrisinde Yer Alan İşletmelerin Sosyal Medya Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, s. 211-237.
  • Yan, J. (2011). Social Media in Branding: Fulfilling A Need, Journal of Brand Management. s. 688 696.
  • Yılmaz, A. (2018). Yeni Bir Pazarlama İletişimi Yaklaşımı Gerçek-Zamanlı Pazarlama: Otomobil Markalarının Geleceğe Dönüş Günü Sosyal Medya Pratikleri. s. 423-446.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fulden Kara 0009-0003-8654-7532

Yayımlanma Tarihi 12 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 11 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara, F. (2024). Gerçek Zamanlı Pazarlama Stratejileri Kapsamında Markaların Sosyal Medya Paylaşımları ve Tüketicilerden Aldığı Etkileşim Üzerine Bir İnceleme. Eurasian Journal of Media Communication and Culture Studies, 2(1), 83-98.