İşletmeler için karar verme
süreçlerinde en önemli faktör maliyettir. Ancak, tüketicilerin çevresel
hassasiyetlerinin arttığı son yıllarda işletmelerin maliyet dışı faktörleri de
karar süreçlerine dâhil etme zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. İşletmeler,
çevreye verdikleri zararları en aza indirmek için bir takım stratejiler
geliştirmeli ve faaliyetlerini bu stratejiler doğrultusunda gerçekleştirmelidir.
Bu çalışmanın amacı, dağıtım merkezi atama problemine çevresel ve ekonomik
amaçları optimize eden bir tam sayılı programlama modeli geliştirilmektedir. Toplam
maliyeti ve karbon emisyonunu en aza indirgeyen, yasal zorunlulukları ve
kapasite kısıtlarını karşılayan bu model, bir işletmeden alınan veriler ile
sınanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |