Bu çalışma, marka faydasının kozmetik ürün satın alma boyutlarına ve sosyal medya pazarlama aktivitelerine olan etkisini inceleyen, nicel verilere dayalı bir araştırmayı kapsamaktadır. Uluslararası pazarda iyi bir konumda, fiyat düzeyi yüksek bir marka olan Mac kozmetik markası ile Türkiye’de yerel pazarda üretilen, ancak uluslararası pazarda da iyi bir konuma gelmiş olan Pastel markası üzerinden 401 adet anket verisi ile analiz edilerek incelenmiştir. Toplanan veri üzerinde uygulanan regresyon analizleri neticesinde marka faydası ve kozmetik ürün satın alma boyutları ile, marka faydası sosyal medya pazarlama aktiviteleri arasında ve kozmetik ürün satın alma boyutları ile sosyal medya pazarlama aktiviteleri üzerinde de istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Marka Faydası Kozmetik Ürün Satın Alma Boyutları Kozmetik Sosyal Medya Pazarlama Aktiviteleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |