Küreselleşen dünya ile birlikte rekabetin
her alanda artması kaçınılmaz olmuştur. Dünyada artan rekabetten payını alanlar
arasında ülkeler ve hatta şehirlerde yer almaktadır. Şehirler daha fazla
yatırım ve turist çekmek ve marka haline gelmek için rekabet avantajlarını
artırmak istemektedirler. Bu yönden şehir pazarlaması yaklaşımının önemi ortaya
çıkmaktadır. Şehir pazarlaması, hedef
kitlenin ihtiyaçlarını karşılamak suretiyle şehrin kalkınmasına katkıda bulunan
stratejik bir planlama yaklaşımıdır. Şehir pazarlamasının başarılı bir şekilde
gerçekleştirilmesi için bir şehrin kimliği (kimlik, imaj ve marka) olmalıdır.
"Şehrin kimliği”, gerçekte ne olduğunu; “imajı”, insanlar tarafından nasıl
görüldüğünü ve “markası” da nasıl tanınmak istediğini ifade etmektedir. Şehir
pazarlaması, bu üç kavram arasındaki ilişkiyi sağlar. Bu çalışmada başarılı bir şehir
pazarlaması uygulanabilmesi adına Tokat’ın, insanların zihnindeki imajını
belirleyerek şehrin markalaşma sürecine katkı sağlaması amaçlanmıştır. Bu
amaçla Tokat şehri, potansiyel bir şehir markası olarak ele alınmıştır. Bu
çalışmada, Tokat şehrinin marka değerinin ve imajının tespit edilmesi amacıyla
Tokat şehrine komşu olan üç ilde (Amasya, Samsun ve Sivas) ikamet eden 683
kişiye anket yapılmıştır. Çalışma sonucunda, Tokat şehrinin öne çıkan kimlik
unsurları tespit edilmeye çalışılmış ve bu unsurların ön plana çıkarılarak
markalaşma faaliyetlerinin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |