BibTex RIS Kaynak Göster

Middle School Mathematics Teachers’ Opinions About Using Material

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 79 - 89, 01.05.2015

Öz

The aim of this is study is to look into the meaning of use of materials for secondary school maths teachers. The research employs qualitative research based on phenomenology design. The study draws its data from three secondary maths teachers working at a public school of MoNE in Uşak, Kayseri and Eskisehir. The data is collected through observation, interviews and document analysis. The findings show that teachers define the materials they use in classrooms as teaching tools that concretize abstract mathematical concepts, ease the learning, help students scrutinize about the concept and see the different aspects of concept, and gain practicality and visualise to teaching. It is also found that belief of teachers regarding the materials affect their use of materials. In addition, teachers’ readiness level, exam anxiety, physical conditions, lack of time, teachers’ lack of experience and knowledge affect teachers’ use of material process

Kaynakça

  • Ball, D. L. (1992). Magical hopes: Manipulatives and the reform of math education. American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 16(2), 14-18, 46-47.
  • Bozkurt, A., & Akalın, S. (2010). Matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanımının yeri, önemi ve bu konuda öğretmenin rolü. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 47-56.
  • Brown, M. C., McNeil, N. M., & Glenberg, A. M. (2009). Using concreteness in education: Real problems, potential solutions. Child Development Perspectives, 3(3), 160-164.
  • Çakıroğlu, E., & Yıldız, B. (2007). Turkish preservice teachers’ views about manipulative use in mathematics education. In C. S. Sunal & M. Kagendo (Eds.), The Enterprise of Education (pp. 275-289): Information Age Publishing
  • Fidan, N. K. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 1(1), 48-61.
  • Kamii, C., Lewis, B. A., & Kirkland, L. (2001). Manipulatives: When are they useful? The Journal of Mathematical Behavior, 20(1), 21-31.
  • Kazu, H., & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Mayring, P. (2000). Nitel sosyal araştırmaya giriş (A. Gümüş & M. S. Duran, Trans.). Adana: Baki.
  • MEB. (2005). İlköğretim okulu matematik dersi (6-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • MEB. (2013). Ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) matematik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Moyer, P. S. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematics, 47(2), 175-197.
  • Perry, B., & Howard, P. (1994). Manipulatives: Constraints on construction. In G. Bell, B. Wright, N. Leeson & G. J. (Eds.), Challenges in mathematics education: Constraints on construction (pp. 487-495). Lismore: MERGA.
  • Yetkin-Özdemir, İ. E. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde materyal kullanımına İlişkin bilişsel becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 362-373.

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 79 - 89, 01.05.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul matematik öğretmenleri için materyallerin ve derste materyal kullanımının ne anlam ifade ettiğini incelemektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomonolojik desen çerçevesinde yapılandırılmıştır. Araştırmaya, Uşak, Kayseri ve Eskişehir illerinde, Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ortaokullarda görev yapmakta olan 3 ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veriler gözlem, görüşme ve doküman inceleme yöntemleriyle toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin derslerinde kullandıkları materyalleri soyut matematiksel kavramları somutlaştıran, anlamayı kolaylaştıran, öğrencilerin kavram hakkında derinlemesine düşünebilmelerini ve kavramların farklı yönlerini görebilmelerini sağlayan, öğretim çalışmalarına pratiklik ve görsellik kazandıran nesne olarak tanımladıklarını gözlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin materyal ve materyal kullanımına ilişkin inanışlarının materyal kullanımlarını etkilediği gözlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri, sınav kaygısı, fiziksel koşullar, zaman sıkıntısı, öğretmenlerin bilgi ve deneyim eksikliği etkenlerinin öğretmenlerin materyal kullanım süreçlerini etkilediği belirlenmiştir

Kaynakça

  • Ball, D. L. (1992). Magical hopes: Manipulatives and the reform of math education. American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 16(2), 14-18, 46-47.
  • Bozkurt, A., & Akalın, S. (2010). Matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanımının yeri, önemi ve bu konuda öğretmenin rolü. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 47-56.
  • Brown, M. C., McNeil, N. M., & Glenberg, A. M. (2009). Using concreteness in education: Real problems, potential solutions. Child Development Perspectives, 3(3), 160-164.
  • Çakıroğlu, E., & Yıldız, B. (2007). Turkish preservice teachers’ views about manipulative use in mathematics education. In C. S. Sunal & M. Kagendo (Eds.), The Enterprise of Education (pp. 275-289): Information Age Publishing
  • Fidan, N. K. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 1(1), 48-61.
  • Kamii, C., Lewis, B. A., & Kirkland, L. (2001). Manipulatives: When are they useful? The Journal of Mathematical Behavior, 20(1), 21-31.
  • Kazu, H., & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Mayring, P. (2000). Nitel sosyal araştırmaya giriş (A. Gümüş & M. S. Duran, Trans.). Adana: Baki.
  • MEB. (2005). İlköğretim okulu matematik dersi (6-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı
  • MEB. (2013). Ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) matematik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Moyer, P. S. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematics, 47(2), 175-197.
  • Perry, B., & Howard, P. (1994). Manipulatives: Constraints on construction. In G. Bell, B. Wright, N. Leeson & G. J. (Eds.), Challenges in mathematics education: Constraints on construction (pp. 487-495). Lismore: MERGA.
  • Yetkin-Özdemir, İ. E. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretiminde materyal kullanımına İlişkin bilişsel becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 362-373.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ş Koza Çiftçi Bu kişi benim

Pınar Yıldız Bu kişi benim

Erhan Bozkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çiftçi, Ş. K., Yıldız, P., & Bozkurt, E. (2015). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri. Eğitimde Politika Analizi, 4(1), 79-89.
AMA Çiftçi ŞK, Yıldız P, Bozkurt E. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri. Eğitimde Politika Analizi. Mayıs 2015;4(1):79-89.
Chicago Çiftçi, Ş Koza, Pınar Yıldız, ve Erhan Bozkurt. “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri”. Eğitimde Politika Analizi 4, sy. 1 (Mayıs 2015): 79-89.
EndNote Çiftçi ŞK, Yıldız P, Bozkurt E (01 Mayıs 2015) Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri. Eğitimde Politika Analizi 4 1 79–89.
IEEE Ş. K. Çiftçi, P. Yıldız, ve E. Bozkurt, “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri”, Eğitimde Politika Analizi, c. 4, sy. 1, ss. 79–89, 2015.
ISNAD Çiftçi, Ş Koza vd. “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri”. Eğitimde Politika Analizi 4/1 (Mayıs 2015), 79-89.
JAMA Çiftçi ŞK, Yıldız P, Bozkurt E. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri. Eğitimde Politika Analizi. 2015;4:79–89.
MLA Çiftçi, Ş Koza vd. “Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri”. Eğitimde Politika Analizi, c. 4, sy. 1, 2015, ss. 79-89.
Vancouver Çiftçi ŞK, Yıldız P, Bozkurt E. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri. Eğitimde Politika Analizi. 2015;4(1):79-8.