1992 yılında imzalanan Maastrciht Antlaşması ile Avrupa Birliği (AB) Eğitim alanında bazı düzenlemeler yapmış, genel ve mesleki eğitim kavramlarını birbirinden kesin olarak ayırmıştır. Yapılan bu yeniliğin sonucu olarak 1995 yılında Sokrates, Leonardo ve Gençlik programları faaliyete geçirilmiştir. Yeni nesil programlarda yapılan en önemli yeniliklerden biri, okul eğitiminde Avrupa boyutunu ve işbirliğini desteklemek amacıyla Sokrates bünyesinde hazırlanan Comenius programıdır. AB Komisyon’u Comenius programının hedeflerine ulaşma oranının tespiti için çeşitli değerlendirme raporları hazırlatmıştır. Yapılan bu çalışma ile 2004, 2005 ve 2006 yılları Türkiye’ de kabul edilen Comenius 1 programı istatistikleri incelenmiş ve bulgular AB değerlendirme raporlarında yer alan bulgular ile karşılaştırılmıştır. Yapılan inceleme sonucunda Türkiye ve AB verilerinin proje yürüten okul türleri, proje türlerinin dağılımı gibi alanlarda benzerlikler göstermesine karşın, proje kabul oranlarında farklılıklar olduğu belirlenmiştir
Diğer ID | JA22JY98BZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1 - Cilt 4, Sayı 1, 2009 |