Research Article
BibTex RIS Cite

PRESERVICE PRIMARY MATHEMATICS TEACHERS’ VIEWS ABOUT QUALITIES OF A GOOD TEACHER

Year 2014, Volume: 1 , 352 - 356, 01.09.2014

Abstract

The opinions of
preservice primary mathematics teachers about the qualities that a good teacher
need to have and how they can use these qualities in teaching programmes have
been searched at this work. The research has been held with 6 students who
attend the 4th grade at Primary Mathematics Teaching Department on the
educational curriculum of 2012-2013. Case study method, which is a design of
qualitative research design, has been used in this research. The data have been
gathered by using the semi-structured interviewing technique and
semi-structured interview forms. The interview with the preservice
teachers  has taken place before the
Teaching Practice Lesson, and then their teaching samples have been observed.
The correlation between what they have cited during the interview and  the observation results have been
examined.  The in data analysis process
and descriptive expressions have been used when analysing the data.  It has been identified that a good teacher
should have these qualities: communicative skills, material usage, improving
himself/herself, time management, eradicating contential mistakes, attracting
the students’ interest in conclusion of the research.  According to the findings from the
observation, it has been seen that the preservice teachers have problems at
time management.

References

  • Aypay, A. (2011). İlk ve ortaokul öğretmenlerinin davranış alışkanlıkları ve “İyi öğretmen” özelliklerine ilişkin algıları. İlköğretim Online, 10(2), 620-645. Gökçe, E. (2000). Yirmibirinci yüzyılın öğretmeni. Çağdaş Eğitim. 270, Kasım. Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2002). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal Of Educational Technology , 3 (1), 43-48. Onural, H. (2005). Öğretmen adaylarının ideal öğretmen niteliklerine ilişkin görüşleri. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28-30 Eylül. Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği programının matematiğe karşı özyeterlik algısına etkisi. Journal of Qafgaz University. 8. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2014, Volume: 1 , 352 - 356, 01.09.2014

Abstract

References

  • Aypay, A. (2011). İlk ve ortaokul öğretmenlerinin davranış alışkanlıkları ve “İyi öğretmen” özelliklerine ilişkin algıları. İlköğretim Online, 10(2), 620-645. Gökçe, E. (2000). Yirmibirinci yüzyılın öğretmeni. Çağdaş Eğitim. 270, Kasım. Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2002). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal Of Educational Technology , 3 (1), 43-48. Onural, H. (2005). Öğretmen adaylarının ideal öğretmen niteliklerine ilişkin görüşleri. XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28-30 Eylül. Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği programının matematiğe karşı özyeterlik algısına etkisi. Journal of Qafgaz University. 8. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Duygu Altaylı

Gülçin Oflaz This is me

Publication Date September 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1

Cite

APA Altaylı, D., & Oflaz, G. (2014). PRESERVICE PRIMARY MATHEMATICS TEACHERS’ VIEWS ABOUT QUALITIES OF A GOOD TEACHER. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 1, 352-356.