Yıl 2014,
Sayı: 3, 26 - 37, 23.09.2014
Özlem Doğan
,
Doç. Afak Jafarova
Öz
This research aims to determine the performance and theorotical features of variation form and to scrutinize its general features, historical development by analyzing the variation form in the work of Cenan Akın. In this research general screening and musical analysis method was used. The obtained data were analyzed Cenan Akın “Variations for Piano” is a work assayed. After analysis performed Akın’s named of “Piyano İçin Çeşitlemeler” was composed specification is that of European music by combining with values of Turkısh folk music
Kaynakça
- CANGAL, N. (2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
- HODEİR, A.(2007). Müzikte Türler ve Biçimler. İstanbul: Ayhan Matbaası.
- İLYASOĞLU, E. (2003). Zaman İçinde Müzik. İstanbul: Şefik Matbaası.
- MACPHERSON, S. (1915). Form in Music. Londra: Joseph Williams Limited.
- MAZEL, L. (1979). Müzik Eserlerinin Kuruluşu. Moskova: Muzika Yayınevi.
- SAY, A. (1992). Müzik Ansiklopedisi. Cilt 1, Ankara: Odak Ofset, s. 29-30.
- SAY, A. (2000). Müzik Tarihi. Ankara: Sözkesen Matbaası.
- THOMPSON, O. (1975). The International Cyclopedia of Music and Musicians. (10. Baskı). Londra: J.M. Dent ve Sons Limited, s. 2345-2347.
- ÜLKÜ, M. (1987). Çeşitleme Biçimi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Mimar Sinan
- Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YURGA, C. (2005). Dünya Coğrafyasında Uluslararası Sanat Müziği Türleri.
- Ankara: Pegema Yayıncılık, Öncü Basımevi.
CENAN AKIN’IN VARYASYON SİLSİLESİ
Yıl 2014,
Sayı: 3, 26 - 37, 23.09.2014
Özlem Doğan
,
Doç. Afak Jafarova
Öz
Bu araştırma varyasyon formunun genel özelliklerinin, tarihsel gelişiminin incelenmesine ve Cenan Akın’ın varyasyon formundaki eserinin analiz edilerek formun nazari ve icra özelliklerinin tespit edilmesine yöneliktir. Araştırmada genel tarama modeli ve müziksel analiz yöntemi kullanılarak elde edilen veriler incelenmiş ve Cenan Akın’ın “Piyano İçin Çeşitlemeler” isimli eseri tahlil edilmiştir. Yapılan analiz sonrasında, Akın’ın varyasyon formuna ait “Piyano İçin Çeşitlemeler” isimli eserini Avrupa müziğine ait olan özellikleri Türk halk müziği değerleri ile birleştirerek bestelediği sonucuna varılmıştır.
Kaynakça
- CANGAL, N. (2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
- HODEİR, A.(2007). Müzikte Türler ve Biçimler. İstanbul: Ayhan Matbaası.
- İLYASOĞLU, E. (2003). Zaman İçinde Müzik. İstanbul: Şefik Matbaası.
- MACPHERSON, S. (1915). Form in Music. Londra: Joseph Williams Limited.
- MAZEL, L. (1979). Müzik Eserlerinin Kuruluşu. Moskova: Muzika Yayınevi.
- SAY, A. (1992). Müzik Ansiklopedisi. Cilt 1, Ankara: Odak Ofset, s. 29-30.
- SAY, A. (2000). Müzik Tarihi. Ankara: Sözkesen Matbaası.
- THOMPSON, O. (1975). The International Cyclopedia of Music and Musicians. (10. Baskı). Londra: J.M. Dent ve Sons Limited, s. 2345-2347.
- ÜLKÜ, M. (1987). Çeşitleme Biçimi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Mimar Sinan
- Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YURGA, C. (2005). Dünya Coğrafyasında Uluslararası Sanat Müziği Türleri.
- Ankara: Pegema Yayıncılık, Öncü Basımevi.