BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Sayı: 3, 65 - 71, 11.12.2014

Öz

When historical process of visual design is examined, we find that one of the most important developmental point of Humanity is to found of pictograms and Latin Alphabet. Since reading and learning has become widespread it leds to developing of graphic images, graphics products and printing technologies as well. As a result of all these graphic design accepted as a profession and an academic field today. Graphic design education aim to develope a visual culture as subjective manner. There must be wide spread projects to give to students. As an expanding offer; ‘Concept, Perception and Imagery’ Project described as this study’s central subject

Kaynakça

  • CÜCELOĞLU, D. (1992). İnsan Ve Davranışı, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul.
  • KARAMUSTAFA, S. (2003). Unpublished Phd. Thesis, Turkish Graphic Design Edu- cation In The Age of New Communication Technologies, Mimar Sinan Güzel Sanatlar
  • Üniversitesi, İstanbul. PILICI, A.(2008). Unpublished Phd. Thesis. From Symbol to Icon in Historical Con- tex: Logo, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul.
  • UÇAR, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • ÜNVER, E. (2002). Sanat Eğitimi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • CODUR, M. B. (2009). “Graphic Design Applications in Visual Images For Indoor
  • Design” Procedia - Social and Behavioral Sciences, Sayı: 1, Sayfa: 2879-2880.
  • ORLICH. (2006). Teaching Strategies: A Guide To Effective Instruction, D.C Health Comp., USA.
  • SAMARA,T. (2007). Design Elements, A Graphic Style Manual, Rockport Publishing, USA.
  • GORDON, B&M.(2005). Digital Graphic Design, New Edition,
  • Thames&Hudson, London. SENEMOĞLU, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ertem Matbaacılık, Ankara. Resimler
  • Resim http://www.scratchinginfo.net/30-pictogram-dingbat-fonts/ http://nicolekaramallakis.wordpress.com/category/history-of-visual-communications/ Resim Elif Ergen kişisel arşiv. Resim Elif Ergen kişisel arşiv.

ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER

Yıl 2014, Sayı: 3, 65 - 71, 11.12.2014

Öz

Grafik tasarımın çok yönlü eğitimi imge ve kavram unsurlarının görselliğe dönüşmesini ve özgün üretimi esas alır. Hızla değişen teknoloji dinamikleri, tasarım ve sanat eğitiminin içeriğini  etkilemiş ve çağdaş tasarım eğitimi günümüzde değişimlere uğramış olsa da temel tasarım prensiplerinin fazla değişmediği gözlemlenmektedir.  Eğitim aşamasındaki adaylar için tasarım problemlerine bilindik öğrenme biçimleri ile yeni çözümler getirilebileceği düşünülmektedir. Çağdaş grafik tasarım eğitiminde kavramlar ve algının yaratıcı bir süreçle çeşitlenmesi bu çalışmanın konusunu oluşturur ve yazıda geçen ‘Kavram, Algı ve İmge’ projesi temel grafik eğitimi dersleri için önerilebilir.

Kaynakça

  • CÜCELOĞLU, D. (1992). İnsan Ve Davranışı, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul.
  • KARAMUSTAFA, S. (2003). Unpublished Phd. Thesis, Turkish Graphic Design Edu- cation In The Age of New Communication Technologies, Mimar Sinan Güzel Sanatlar
  • Üniversitesi, İstanbul. PILICI, A.(2008). Unpublished Phd. Thesis. From Symbol to Icon in Historical Con- tex: Logo, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul.
  • UÇAR, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
  • ÜNVER, E. (2002). Sanat Eğitimi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • CODUR, M. B. (2009). “Graphic Design Applications in Visual Images For Indoor
  • Design” Procedia - Social and Behavioral Sciences, Sayı: 1, Sayfa: 2879-2880.
  • ORLICH. (2006). Teaching Strategies: A Guide To Effective Instruction, D.C Health Comp., USA.
  • SAMARA,T. (2007). Design Elements, A Graphic Style Manual, Rockport Publishing, USA.
  • GORDON, B&M.(2005). Digital Graphic Design, New Edition,
  • Thames&Hudson, London. SENEMOĞLU, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ertem Matbaacılık, Ankara. Resimler
  • Resim http://www.scratchinginfo.net/30-pictogram-dingbat-fonts/ http://nicolekaramallakis.wordpress.com/category/history-of-visual-communications/ Resim Elif Ergen kişisel arşiv. Resim Elif Ergen kişisel arşiv.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ÖZGÜN MAKALELER
Yazarlar

Elif Ergen

Yayımlanma Tarihi 11 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ergen, E. (2014). ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER. ERCİYES SANAT(3), 65-71.
AMA Ergen E. ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER. ERCİYES SANAT. Aralık 2014;(3):65-71.
Chicago Ergen, Elif. “ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER”. ERCİYES SANAT, sy. 3 (Aralık 2014): 65-71.
EndNote Ergen E (01 Aralık 2014) ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER. ERCİYES SANAT 3 65–71.
IEEE E. Ergen, “ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER”, ERCİYES SANAT, sy. 3, ss. 65–71, Aralık 2014.
ISNAD Ergen, Elif. “ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER”. ERCİYES SANAT 3 (Aralık 2014), 65-71.
JAMA Ergen E. ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER. ERCİYES SANAT. 2014;:65–71.
MLA Ergen, Elif. “ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER”. ERCİYES SANAT, sy. 3, 2014, ss. 65-71.
Vancouver Ergen E. ÇAĞDAŞ GRAFİK TASARIM EĞİTİMİNDE KAVRAMSAL DÜŞÜNCEYİ VE YARATICI ALGIYI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK PROJELER. ERCİYES SANAT. 2014(3):65-71.