When historical process of visual design is examined, we find that one of the most important developmental point of Humanity is to found of pictograms and Latin Alphabet. Since reading and learning has become widespread it leds to developing of graphic images, graphics products and printing technologies as well. As a result of all these graphic design accepted as a profession and an academic field today. Graphic design education aim to develope a visual culture as subjective manner. There must be wide spread projects to give to students. As an expanding offer; ‘Concept, Perception and Imagery’ Project described as this study’s central subject
Grafik tasarımın çok yönlü eğitimi imge ve kavram unsurlarının görselliğe dönüşmesini ve özgün üretimi esas alır. Hızla değişen teknoloji dinamikleri, tasarım ve sanat eğitiminin içeriğini etkilemiş ve çağdaş tasarım eğitimi günümüzde değişimlere uğramış olsa da temel tasarım prensiplerinin fazla değişmediği gözlemlenmektedir. Eğitim aşamasındaki adaylar için tasarım problemlerine bilindik öğrenme biçimleri ile yeni çözümler getirilebileceği düşünülmektedir. Çağdaş grafik tasarım eğitiminde kavramlar ve algının yaratıcı bir süreçle çeşitlenmesi bu çalışmanın konusunu oluşturur ve yazıda geçen ‘Kavram, Algı ve İmge’ projesi temel grafik eğitimi dersleri için önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ÖZGÜN MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 3 |