Amaç: Disleksisi olan çocuklarda görsel algı becerilerini geliştirmeye yönelik müdahalenin, okuma
becerileri üzerine etkisini belirlemektir. Gereç ve yöntem: Çalışmaya disleksi tanısı almış 9
ve 14 yaşlarında iki çocuk dahil edilmiştir. Görsel algı becerilerinin değerlendirilmesi için; Motor
Yetenek Olmaksızın Görsel Algılama Testi-3 (MVPT-3), okuma becerilerinin değerlendirilmesi
için; Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testi (SOBAT-2) kullanılmıştır. Değerlendirmeler
sonrasında her bir çocuğa 8 hafta boyunca haftada 1 seans(45dk), görsel algı becerilerini geliştirmeye
yönelik kişi merkezli Ergoterapi müdahalesi uygulanmıştır. 8 hafta sonunda değerlendirme
testleri tekrar uygulanmış ve müdahalenin etkinliği incelenmiştir. Sonuçlar: Çalışmamız
sonucunda her iki çocukta da hem görsel algı becerileri değerlendirmesinde, hem de akıcı okuma
ve okuduğunu anlama becerileri değerlendirmesinde performans artışı tespit edilmiştir. Tartış-
ma: Çalışmamızda disleksi tanısı almış çocuklarda görsel algı becerilerini geliştirmeye yönelik uygulanan
kişi merkezli ergoterapi müdahalesinin, akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerini
artırmaya olumlu yönde etki ettiği tespit edilmiştir. bu kapsamda konuyla ilgili yapılacak olan
çalışmaların daha fazla örneklemin yer aldığı geniş katılımlı gruplarla, daha uzun süreli uygulanması
şeklinde planlanmasıyla, bunun yanı sıra aile bireyleri ve eğitimcilerin disleksi hakkında
bilinçlendirilmesi ile daha iyi sonuçlar elde edileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International