Amaç: Bu çalışma, görme engeli olan çocuklarda Dental Braille Eğitiminin (DBE) çocukların oral sağlık ve hijyen
ile ilgili bilgi ve tutumlarına olan etkisini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntem: Çalışmada
pre-post test yönetemi kullanılmıştır. Çocuklar eğitim öncesi ve sonrası 21. günde değerlendirilmiştir. Sonuçlar:
Bu çalışma, görme engelli 12 çocuğa uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre eğitim öncesi ve sonrası
çocukların bilgi düzeyi (Z = -3217 ve p = 0.001, p> 0.05) ile tutumları (Z = -2724 ve p = 0.006, p> 0.05) arasında
istatiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır. Tartışma: Görme engelli çocuklara Braille yöntemi ile verilen
eğitim çocukların oral sağlık ve hijyen ile ilgili bilgi ve tutumları üzerinde anlamlı değişikliğe neden olmamıştır.
Bu popülasyonda oral sağlık ve hijyen eğitiminin başarısını etkileyen faktörlerin incelendiği ileri çalışmaların
planlanması önerilmektedir.
Purpose: This study aimed to analyze the influence of Dental Braille Education (DBE) on the oral health and
hygiene knowledge and attitude of children with visual impairment. Material and Methods: Pre and post test
research design was used. Dental Braille Education (DBE) was given to a sample and then evaluated again on
day 21. The results were compared by statisctical analysis. Results: This study was conducted on 12 child
with visual impairment. No statistically significant difference were found between the oral health and hygiene
knowledge (Z = -3217 and p = 0.001, p> 0.05) and the attitudes (Z = -2724 and p = 0.006, p> 0.05) of the sample.
Conclusion: It can be concluded that the DBE education did not change the maintenance of oral health and improve
the status of oral hygiene among children with visual disability. Further studies investigating the factors
which may effect DBE education among children with visual impairment must be planned.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International