Purpose: The
aim of this study is to examine the relationship between mobile phone use and
identity development in university students.
Material and Methods: 135 volunteers who participated
in the study (average age 20.9 ± 2.67, 60.3% female) were included in the
study. The Dimensions of Identity Development Scale (DIDS) and Problematic
Mobile Phone Use Scale (PU) were used in the study.
Results: There
were a relationship between the score of the Social Relationship subscale of the
PU and commitment making, identification with commitment and ruminative
exploration subscales of The DIDS (p<0.05). There were a relationship between
the exploration in depth subscale of The DIDS and the total score and dependency
subscale of the PU (p<0.05).
Conclusion: According to findings, the
ability of commitment making is seen to be better in the social relations of the students studying
University education. It has been determined that students who cannot exploration
in depth for identity development
have problematic and dependency telephone use.
Dependency; Social identity; Services; Community health; Education
Amaç: Bu çalışmanın amacı üniversite
öğrencilerinde cep telefonu kullanımı ile kimlik gelişimi arasındaki ilişkinin
incelenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Ergoterapi Bölümünde
okuyan, çalışmaya katılmaya gönüllü olan 135 öğrenci (yaş ortalaması 20,9 ±
2,67, % 60,3’ü kadındı) çalışmaya alınmıştır. Çalışmada Kimlik Gelişiminin
Boyutları Ölçeği ve Cep Telefonu Problemli Kullanım Ölçeği kullanılmıştır.
Sonuçlar: Cep Telefonu Problemli
Kullanım Ölçeğinin sosyal ilişki alt ölçeği ile Kimlik Gelişiminin Boyutları
ölçeğinin içsel yatırımda bulunma, içsel yatırımla özdeşleşme ve seçeneklerin
saplantılı araştırılması alt ölçekleri arasında bir ilişki bulunmuştur (p<0,05). Kimlik Gelişiminin
Boyutları ölçeğinin seçeneklerin derinlemesine araştırılması alt ölçeği ile Cep
Telefonu Problemli Kullanım Ölçeğinin toplam puanı ile bağımlılık alt ölçeği arasında doğru orantılı anlamlı bir ilişki bulunmuştur
(p<0,05).
Tartışma: Bulgulara
göre, içsel yatırım yapabilme becerileri yüksek öğrenime giden öğrencilerin
sosyal ilişkilerinin daha iyi olduğu görülmektedir. Kimlik gelişimi için
seçeneklerini derinlemesine araştıramayan öğrencilerin telefona bağımlılığı ve
telefonu problemli kullandıkları tespit edilmiştir. Böylece başarılı toplumunun
temeli başarılı kimlik edinmiş genç nesiller yetiştirmekse bunun için önce
örgün eğitimde gerekli girişimler sağlanmalı sonrada çağımızın sorunu olan cep
telefonunun yanlış kullanımı ile ilgili gerekli düzenlemelerin toplumsal bazda
yapılarak önüne geçilmesi sağlanmalıdır.
Bağımlılık; Sosyal kimlik; Servisler; Toplum sağlığı; Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International