Tartışma: Otizmle ile ilgili haberlerin
az olduğu tespit edilmiştir. Haber sayısındaki azlığın sebebi sonraki
çalışmalarda incelenebilir. Otizm ile ilgili toplumda farkındalık oluşturulması
için medyanın yeteri kadar kullanılmadığı düşünülmektedir.
Bulgular: Otizmle
ilgili çıkan toplam haber sayısının 45 olduğu tespit edildi. Değerlendirme
sonucunda, eğitim, bilinçlendirme/farkındalık, sosyal katılım, spor ve sanat ve
sağlık başlıkları elde edildi.
Gereç ve Yöntem: Çalışma
kapsamında günlük olarak yayınlanan, yüksek satış rakamına sahip ve farklı
görüşleri temsil ettiğine inanılan üç gazete incelendi. 3 Aralık 2016-12 Şubat
2018 tarihleri arasında “otizm”, “otistik” ve “otizmli” anahtar kelimeleri ile
tarama yapıldı. Bu haberlerin incelenmesinde içerik analizi uygulandı. Kategorileştirme aşamasında öncelikle haber
başlıkları, spotları ve haber metinleri bir arada değerlendirildi. Değerlendirme
sonucunda, haberler kategorilere ayrıldı.
Amaç: Türkiye’de
otizmin görülme sıklığı artmaktadır. Görülme sıklığındaki artış, otizm
konusundaki farkındalığın ve otizmli bireylere yönelik hizmetleri önemli bir
hale getirmektedir. Farkındalığın artırılması ve otizmli bireylere yönelik
hizmetlerin geliştirilebilmesi için medyanın kullanımı önemlidir. Medya,
toplumun bir konudaki farkındalığını geliştirmede ve devlet politikası ile
topluma sunulan hizmetlerin tanıtımında etkin bir role sahiptir. Bu nedenle, bu
çalışmada Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Ulusal Eylem
Planı’ndan sonraki süreçte otizm ile ilgili haber içeriklerinin incelenmesi
amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International