Purpose: The aim of the study is to investigate the results of 6 months prospective follow up study of a training module consisting of sensory integration and DIR/Floortime based on occupational therapy, parent training and shadow teacher intervention in preschool children with autistic symptoms. Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim 153Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık SonuçlarıTherapy and Parent Training and Shadow Teacher Intervention in Preschool Children With Autistic SymptomsMaterial and Methods: A total of 23 patients between 3-6 ages were included. Children were assessed by Ankara Developmental Screening Envanteri (AGTE), Sensory Profile (Dunn) and Functional Emotional Assessment Scale (FEAS). Children had sensory and DIR/Floortime based on occupational therapy twice a week. Parents were encouraged to play one to one with their child at least 10 hour/week and play one to one with shadow teacher in preschool at least 5 hour/week. All assessments were repeated after 6 months and the results were compared. Results: There was a significant increase in AGTE, SP and FEAS scores according to fidelity of the parents, severity and the baseline of the children (p<0,05). The results showed that adding one to one parent and shadow teacher intervention at the average at least 15.1 hour/week for 6 months can help 44% of the children to have good improvements, 27% of the children made mild improvements and 29% had low improvements. conclusion: Adding home and school based DIR/Floortime intervention at the average 15.1 hours/week for 6 months helps the 44% of children with autistic symptoms to make good improvement in their functional emotional development level, and significantly decreases the severity of autism
Amaç: Çalışmamızın amacı otistik belirtiler gösteren okul öncesi çocuklarda duyu bütünleme ve DIR/FLOORTIME tabanlı ergoterapi, aile eğitim müdahalesi ve gölge öğretmen uygulamasından oluşan tedavi modülünün 6 aylık sonuçlarını ortaya koymaktır. Gereç ve yöntem: Çalışmamıza yaşları 3 ile 6 yıl arasında değişen otistik özellikler gösteren toplam 23 çocuk dahil edildi. Hastalar Ankara Gelişim Tarama Envantri (AGTE), Duyu Profili (SP-Dunn) ve Fonksiyonel Emosyonel Değerlendirme Skalası (FEAS) ile değerlendirildi. Tüm çocuklar haftada 2 gün duyu bütünleme ve DIR/Floortime tabanlı ergoterapi aldı ve tüm aileler çocukları ile birebir oyun oynama konusunda eğitildi, haftada en az 10 saat çocukları ile birebir oyun oynama konsunda cesaretlendirildi. Buna ek olarak çocuklar okulda her gün 1’er saat olmak üzere toplam 5 saat gölge öğretmen desteği aldı. Tüm değerlendirmeler 6 ay sonra tekrarlandı ve sonuçlar karşılaştırıldı. Sonuçlar: Programa dahil edilen çocukların AGTE, SP ve FEAS puanlarında istatistiksel olarak anlamlı artış gözlendi. Otistik belirtilerin azaltılabilmesi için ortalama 15,1 saat/hafta karşılıklı oyun oynama çocukların %44’ ünde otistik belirtilerin azaltılmasına ciddi şekilde yardımcı olurken, %27’sinde hafif, % 29’inde ise çok hafif etkili olmuştur. Ailenin oyun oynama becerisindeki başarı, ilk değerlendirmedeki AGTE ve SP puanlarının artmasında etkilidir (p<0,05). Tartışma: Otistik belirtiler gösteren çocukların eğitim programına en az toplam 15,1 saat/hafta birebir karşılıklı aile ve gölge öğretmen müdahalesi eklemek çocukların %44’ünde fonksiyonel emosyonel gelişimin artmasında ve otistik belirtilerin azaltılmasında etkilidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA54NB59CZ |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International