Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster

6 Months Prospective Follow Up Study of A TrainingModule Consisting of Sensory Integration andDIR/Floortime Based Occupational Therapy andParent Training and Shadow Teacher Intervention inPreschool Children With Autistic Symptoms

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 160 - 161, 01.09.2013

Öz

Purpose: The aim of the study is to investigate the results of 6 months prospective follow up study of a training module consisting of sensory integration and DIR/Floortime based on occupational therapy, parent training and shadow teacher intervention in preschool children with autistic symptoms. Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim 153Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık SonuçlarıTherapy and Parent Training and Shadow Teacher Intervention in Preschool Children With Autistic SymptomsMaterial and Methods: A total of 23 patients between 3-6 ages were included. Children were assessed by Ankara Developmental Screening Envanteri (AGTE), Sensory Profile (Dunn) and Functional Emotional Assessment Scale (FEAS). Children had sensory and DIR/Floortime based on occupational therapy twice a week. Parents were encouraged to play one to one with their child at least 10 hour/week and play one to one with shadow teacher in preschool at least 5 hour/week. All assessments were repeated after 6 months and the results were compared. Results: There was a significant increase in AGTE, SP and FEAS scores according to fidelity of the parents, severity and the baseline of the children (p<0,05). The results showed that adding one to one parent and shadow teacher intervention at the average at least 15.1 hour/week for 6 months can help 44% of the children to have good improvements, 27% of the children made mild improvements and 29% had low improvements. conclusion: Adding home and school based DIR/Floortime intervention at the average 15.1 hours/week for 6 months helps the 44% of children with autistic symptoms to make good improvement in their functional emotional development level, and significantly decreases the severity of autism

Kaynakça

  • World Health Organisation

Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 160 - 161, 01.09.2013

Öz

Amaç: Çalışmamızın amacı otistik belirtiler gösteren okul öncesi çocuklarda duyu bütünleme ve DIR/FLOORTIME tabanlı ergoterapi, aile eğitim müdahalesi ve gölge öğretmen uygulamasından oluşan tedavi modülünün 6 aylık sonuçlarını ortaya koymaktır. Gereç ve yöntem: Çalışmamıza yaşları 3 ile 6 yıl arasında değişen otistik özellikler gösteren toplam 23 çocuk dahil edildi. Hastalar Ankara Gelişim Tarama Envantri (AGTE), Duyu Profili (SP-Dunn) ve Fonksiyonel Emosyonel Değerlendirme Skalası (FEAS) ile değerlendirildi. Tüm çocuklar haftada 2 gün duyu bütünleme ve DIR/Floortime tabanlı ergoterapi aldı ve tüm aileler çocukları ile birebir oyun oynama konusunda eğitildi, haftada en az 10 saat çocukları ile birebir oyun oynama konsunda cesaretlendirildi. Buna ek olarak çocuklar okulda her gün 1’er saat olmak üzere toplam 5 saat gölge öğretmen desteği aldı. Tüm değerlendirmeler 6 ay sonra tekrarlandı ve sonuçlar karşılaştırıldı. Sonuçlar: Programa dahil edilen çocukların AGTE, SP ve FEAS puanlarında istatistiksel olarak anlamlı artış gözlendi. Otistik belirtilerin azaltılabilmesi için ortalama 15,1 saat/hafta karşılıklı oyun oynama çocukların %44’ ünde otistik belirtilerin azaltılmasına ciddi şekilde yardımcı olurken, %27’sinde hafif, % 29’inde ise çok hafif etkili olmuştur. Ailenin oyun oynama becerisindeki başarı, ilk değerlendirmedeki AGTE ve SP puanlarının artmasında etkilidir (p<0,05). Tartışma: Otistik belirtiler gösteren çocukların eğitim programına en az toplam 15,1 saat/hafta birebir karşılıklı aile ve gölge öğretmen müdahalesi eklemek çocukların %44’ünde fonksiyonel emosyonel gelişimin artmasında ve otistik belirtilerin azaltılmasında etkilidir

Kaynakça

  • World Health Organisation
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Diğer ID JA54NB59CZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meral Huri Bu kişi benim 0000-0002-5806-6518

Ebru Ceran Bu kişi benim 0000-0002-5806-6518

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Huri, M., & Ceran, E. (2013). Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 160-161.
AMA Huri M, Ceran E. Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. Eylül 2013;1(2):160-161.
Chicago Huri, Meral, ve Ebru Ceran. “Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme Ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi Ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 1, sy. 2 (Eylül 2013): 160-61.
EndNote Huri M, Ceran E (01 Eylül 2013) Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 1 2 160–161.
IEEE M. Huri ve E. Ceran, “Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları”, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 160–161, 2013.
ISNAD Huri, Meral - Ceran, Ebru. “Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme Ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi Ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 1/2 (Eylül 2013), 160-161.
JAMA Huri M, Ceran E. Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2013;1:160–161.
MLA Huri, Meral ve Ebru Ceran. “Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme Ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi Ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013, ss. 160-1.
Vancouver Huri M, Ceran E. Otistik Belirtiler Gösteren Okul Öncesi Çocuklarda Duyu Bütünleme ve DIR /Floortime Tabanlı Ergoterapi, Aile Eğitim Müdahalesi ve Gölge Öğretmen uygulamalarından Oluşan Tedavi Modülünün 6 Aylık Sonuçları. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2013;1(2):160-1.

Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1