Purpose: To show the assessment results of driving in people with polio. Material and Methods: 6 participants with polio were included. Participants were assessed in the range of Person- Environment-Occupation model with Standardized Mini Mental Test (SMMT), Loewenstien Occupational Therapy Cognitive Assessment (LOTCA), Trail Making Test (TMT), driving importance and satisfaction with Canadian Occupational Performance Measure (COPM) and semi-structured intervention methods were used to record personal perspectives. Results: 6 participants (6 male) with the mean age of 38,83 ± 10,18 were included. Mean results of assessments were SMMT 27,50 ± 3,01 , CHIEF-SF 15,16 ± 2,99, Trail Making Test part A 33,08 ± 9,15, Trail Making Test part B 99,80 ± 25,91. In LOTCA, score of visual motor organisation and thinking operations parts were found slightly low. In semi structured interviews, participants claimed that their families and peers support their driving but after driving activity performed, their supports increased. conclusion: It was seen that 6 participants who were included in our study met the minimum requirements for driving. But on the other hand, taking into consideration that there are above 8 million disabled people in our country, disabled drivers can be made to feel competent by law regulations, pre-driving assessments by occupational therapists and custom and tax regulations
Amaç: Polio sekelli bireylerde, araba kullanma ile ilgili değerlendirme sonuçlarını göstermektir.Gereç ve yöntem: 6 polio sekeli olan birey çalışmaya dahil edildi. Bireylere Kişi-Çevre-Aktivite modeli kapsamında Standardize Mini Mental Test (SMMT), Loewenstien Occupational Therapy Cognitive Assessment (LOTCA), İz Sürme Testi (İST) ve Craig Hastanesi Çevresel Faktörler Envanteri Kısa Form (CHIEF-SF) , Kanada Occupational Performans Ölçümü ile araba kullanma önemi ve memnuniyeti, yarı yapılandırılmış anket ile kişi görüşleri alınmıştır. Sonuçlar: Çalışmamıza yaş ortalaması 38,83 ± 10,18 yıl olan 6 birey katılmıştır (6 erkek). Katılımcıların değerlendirmelerdeki ortalama sonuçları SMMT 27,50 ± 3,01 , CHIEF-SF15,16 ± 2,99, İz Sürme Testi A bölümü 33,08 ± 9,15 sn., İz Sürme Testi B bölümü 99,80 ± 25,91 sn. olarak bulundu. LOTCA testinde ise görsel motor organizasyon ve düşünme becerileri bölümlerinde kısmen düşük skorlar bulundu. Yarı yapılandırılmış görüşmelerde ise bireylerin aileleri ve çevreleri tarafından desteklendiklerini ancak destek miktarının araba kullanma aktivitesinin gerçekleştirilmesinden sonra desteğin arttığı belirtilmektedir. Tartışma: Çalışmamıza dahil edilen 6 bireyin, araba kullanma için minimum gereklilikleri sağladığı görülmektedir. Ülkemizdeki engelli sayısının 8 milyonun üzerinde olduğunu da göz önünde bulundurulsa yapılacak olan yasal düzenlemelerle her bireyin araba kullanma öncesinde ergoterapistler tarafından değerlendirilmesi , gümrük ve vergi düzenlemeleri ile engelli bireylere sağlanacak kolaylıklarla, bu bireylerin topluma daha kolay dahil olmaları, kendilerini yeterli hissetmeleri sağlanabilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA74UV78FE |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International