Amaç: Bu araştırma Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklarda
kaynaştırma eğitiminin uzman ve ebeveyn bakış açısı ile değerlendirilmesi
amacıyla planlanmıştır. Gereç ve Yöntem:
Araştırmaya çocukları kaynaştırma eğitimi almakta
olan, OSB olan çocuğa sahip 4 ebeveyn ve bir Psikolog ve bir Ergoterapist uzman
dahil edilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemi
kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar: Araştırmamızda kaynaştırma eğitim uygulamaları
ve çocuklara katkıları düşünüldüğünde bireysel farklılıklar ortaya koyulmuştur.
Öğretmen tutumlarının olumlu veya olumsuz niteliğe sahip olabilen katkıları bu
kapsamda en çok dikkat çekilen konu başlığı olmuştur. Ayrıca okul yönetimi ve
destek personeli tutumları hakkında bireylerin eksik farkındalıkları üzerinde
durulmuştur. Toplumsal seviye uygulama prosedürlerinin daha açıklayıcı ifade
edilmesi gerektiği sonucu çıkarılmıştır. Tartışma: Araştırma sonuçlarımızdan elde edilen bilgiler ışığında
kaynaştırma eğitiminde toplumsal bakış açısının iyileştirilmesi ihtiyacı ortaya
çıkmıştır. Çocuğun bireysel ihtiyaçları ve davranış şekillerinin belirlenmesi
ve bu alanda çalışan meslek gruplarının bu konuda bilgilendirilmesi ile
kaynaştırma eğitiminde kalitenin artırılabileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International