Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin zaman
yönetimi becerilerinin ve sosyo-demografik özelliklerinin iyilik hali üzerine
etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırmaya
330 kadın (%65), 173 erkek (%35) olmak üzere toplam 503 üniversite öğrencisi
katılmıştır. Yaş, cinsiyet, eğitim yılı, yaşadıkları ortam ve akademik
başarılarını içeren özellikler araştırmacılar tarafından oluşturulan bir form
aracılığıyla kaydedilmiştir. Öğrencilerin zaman yönetimi becerileri Zaman
Yönetimi Envanteri ile değerlendirilmiştir.
Genel iyilik halini değerlendirmek için İyilik Hali Ölçeği
kullanılmıştır. Sonuçlar: Çoklu
doğrusal regresyon analizi sonucuna göre üniversite öğrencilerinin iyilik
halleri, “zaman yönetimi becerileri ve eğitim süresi” değişkenleri tarafından
yordanmıştır (p<0,001). Tartışma: Bulgular
ışığında yaşam becerilerinin önemli bir parçası olan zaman yönetimi
becerilerinin üniversite öğrencilerine kazandırılmasının önemli olduğu
düşünülmektedir. Bu becerilerin geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarda
ergoterapistlerin de önemli katkıları olabileceği düşünülmektedir. İleriki
çalışmalarda, üniversite öğrencilerinde iyilik halini etkileyebilecek diğer
faktörlerin de incelenerek uygun müdahale stratejilerinin geliştirilmesinin
önemli olduğu düşünülmektedir.
Purpose: The aim of this study is to examine the effects of time management skills and socio-demographic characteristics on the well-being of university students. Material and Methods: A total of 503 university students, including 330 women (65%) and 173 men (35%) participated in the study. Characteristics including age, gender, years of education, the environment in which they lived, and academic achievements were recorded through a form created by researchers. Time Management Inventory measured time management skills of the students. Wellness Evaluation of Lifestyle Scale was used to assess their overall wellness. Results: According to the results of multiple linear regression analysis, overall wellness has been influenced by time management skills and years of education in the university students (p<0.001). Conclusion: In the light of these findings, the occupational therapists in the university students may improve time management skills, which are an important part of life skills. In future studies, it is thought that it is important to develop appropriate intervention strategies by investigating other factors that may affect the wellness of university students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International