Amaç: Bu çalışmada, geriatrik
bireylere sanal gerçeklik ile verilen oyun temelli eğitimin denge üzerine etkilerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve
Yöntem: Çalışmaya; 65 yaş ve üzerinde, son 12 ay içerisinde en az 1 kez
düşme hikayesi olan, kognitif etkilenimi olmayan ve Berg Denge Skalası’ndan
(BDS) 45 puan ya da daha düşük alan 4’ü erkek, 10’u kadın toplam 14 birey dahil
edilmiştir. Katılımcıların denge düzeyleri BDS kullanılarak saptanmıştır. Katılımcılar
kendi evlerinde 4 hafta boyunca, haftada 2 gün 30’ar dakikalık 8 seans denge
eğitimine alınmıştır XBOX Kinect ile oyun skorları da kaydedilmiştir. Tüm
değerlendirmeler eğitim öncesi (EÖ), eğitim sonrası (ES) ve 1 ay sonra olmak
üzere 3 kez tekrar edilmiştir. Sonuçlar:
EÖ ve ES karşılaştırıldığında BDS ve oyun skorlarında (sırasıyla, p=0.001 ve
p=0.001) istatistiksel olarak anlamlı artışlar saptanmıştır. ES ile 1 ay
sonraki takip puanları karşılaştırıldığında ise kaydedilen ortalama puanlarda
hafif bir azalma olmasına karşın EÖ’ye göre 1 ay sonrasına bakıldığında anlamlı
iyileşmenin hem denge hem oyun skorları açısından devam ettiği görülmüştür. Tartışma: Çalışmanın sonuçlarına göre
sanal gerçeklik ile oyun temelli denge eğitimi, geriatrik bireylerde dengenin
geliştirilmesinde etkilidir. Ancak bu konuda daha büyük örneklem grupları ve
kontrol grubu ile yapılacak uzun takipli çalışmalara gereksinim vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International