Amaç: Bu çalışmanın amacı üniversite
öğrencilerinin cep telefonu kullanımının serbest zaman aktiviteleri memnuniyeti
ile ilişkisini incelemektir.
Gereç ve Yöntem: Ergoterapi Bölümünde
okuyan, çalışmaya katılmaya gönüllü olan 132 öğrenci (yaş ortalaması 20,7 ± 2,47
, %47,3’ü erkekti) çalışmaya alınmıştır. Çalışmada Serbest Zaman Değerlendirme
Anketi ve Cep Telefonu Problemli Kullanım Ölçeği kullanıldı.
Sonuçlar: Cep Telefonu Problemli Kullanım
Ölçeğinin toplam puanı, bağımsızlık ve sosyal ilişki alt ölçeği ile Serbest
Zaman Değerlendirme Anketinin eğitim ve gevşeme alt ölçekleri arasında
(p<0,001) ve Cep Telefonu Problemli Kullanım Ölçeğinin sosyal ilişki alt
ölçeği ile Serbest Zaman Değerlendirme Anketinin toplam puanı arasında da anlamlı
ters bir ilişki bulundu (p<0,001).
Tartışma: Bu
bulgular ışığında öğrencilerin cep telefonuna bağımlılıkları arttıkça ve
kişiler arası sosyal ilişkileri azaldıkça serbest zaman aktivitelerinden yeni
bir şeyler öğrenme ile entelektüel uyarıların azaldığı ve onların yorucu
akademik yaşantılarında gevşemelerini engellediği görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International