Amaç: Bu çalışma, sağlık alanına rehabilitasyon ve yönetim
alanlarında farklı katkılar veren iki mesleğin (Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
ve Sağlık Yönetimi) lisans öğrencilerinin özgecilik düzeylerini karşılaştırmak ve
lisans eğitiminin öğrencilerin özgecilik düzeyine etkilerini incelenmek
amacıyla gerçekleştirildi.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, Trakya Üniversitesi Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon (FTR) ve Sağlık Yönetimi
(SY) Bölümlerinin tüm sınıflarında eğitim almakta olan 323 öğrenci katıldı. Öğrencilerin
sosyo-demografik bilgileri kayıt edildi. Bireylerin özgecilik düzeyleri
“Özgecilik Ölçeği” kullanılarak değerlendirildi.
Sonuçlar: FTR ve SY öğrencilerinin özgecilik düzeyleri bölümler
arasında sınıflar eşleştirilerek karşılaştırıldığında, birinci sınıflarda “Gönüllü
faaliyetlere katılma, yaşlı/hastalara yapılan yardım, fiziksel güce dayalı
yardım” başlıklarında SY bölümü öğrencilerinin daha yüksek özgecilik
düzeylerine sahip oldukları saptanmıştır (p<.05). Her iki bölümün birinci ve
dördüncü sınıf öğrencilerinin özgecilik düzeyleri kendi aralarında
karşılaştırıldığında, FTR bölümünün dördüncü sınıflarının özgecilik
düzeylerinin yaşlı/hastalara yapılan yardım başlığında birinci sınıflara göre daha
yüksek olduğu saptanmıştır (p<.05).
Tartışma: Çalışmamızda öğrencilerin özgecilik düzeyinin meslek
seçiminde etkili olmayabileceği; ancak özgeciliğin
verilen lisans eğitimi ile değiştirilebileceği görülmüştür. Bu bağlamda, rehabilitasyon
alanında hizmet veren meslek elemanlarının eğitim müfredatlarının, bireylerin
özgecilik düzeylerini arttıracak şekilde planlanmasının önemli olduğu
düşünülmüştür.
Aim:
The current study
actualized to compare the altruism level of two professions’ undergraduates students
(Physiotherapy and Rehabilitation and Health Management) who provide different
contributions to the field of health as a rehabilitation and management and to
investigate the effect of undergraduate education on the altruism level of
students.
Materials
and Methods: Three hundred
twenty-three students who were attend to all grades of Trakya University
Physiotherapy and Rehabilitation (PT) and Health Management (HM) Departments
participated in the study. Socio-demographic characteristics were recorded.
Altruism level of the individuals were evaluated with “Altruism Scale”.
Results: Altruism level of PT and HM students were compared
between the grades. It was found that first grades HM students had higher altruism
level on “Participation to voluntary activities, helping to elderly/patient
individuals, aids based on physical power” than PT students (p<.05). Altruism level of PT and FM students were compared
between the first and fourth grades. Fourth grades PT students had higher
altruism level on “Helping to Elderly/Patient Individuals” when compared with
first grades (p<.05).
Discussion: In the current study, it was found that altruism
level of students may not be a determinant of professional choice; however,
altruism level can be changed with the undergraduate training. In this context,
it is thought that it is important the education curriculums of rehabilitation
professionals should be planned in a way to increase the altruism levels of the
individuals.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International