Amaç: Bu çalışma Hacettepe
Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan ve gönüllü olarak çalışmamıza katılan
bireylerin zaman yönetimi becerileri ile aktivite performansları ve
memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla planlandı.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışmaya, dâhil edilme kriterlerine uygun
olduğu görülen 10 total görme engelli öğrenci dâhil edildi. Bireylerin cinsiyet,
yaş, eğitim gibi bilgileri kaydedildi. Bireylerin öncelikli aktiviteleri ve bu
aktivitelerdeki performans, memnuniyet seviyeleri Kanada Aktivite Performans
Ölçümü ile zaman yönetimi becerileri ise Zaman Yönetimi Envanteri ile
değerlendirildi. Değerlendirme sonrasında 5 hafta süren bir eğitim planı
içerisine alındı. Bireylere bu süre zarfında zaman yönetimi eğitimi ergoterapi
perspektifi ile uygulandı. Eğitim sonrasında ikinci bir değerlendirme ile
eğitim öncesi durum karşılaştırıldı.
Sonuçlar: Bireylerin zaman yönetimi becerileri
(p=0,037*), aktivite performansı (p=0,022*) ve memnuniyetlerinde (p=0,01*) eğitim ile beraber istatistiksel
açıdan anlamlı artış olduğu görüldü.
Tartışma: Bireylerin değişen aktivite performansları farklılık
gösterebilmektedir. Bireylerin genel anlamda gün içinde gerçekleştirdiği
aktivitelerin zamansal ilişkisi önemlidir. Bireylerin günlük aktivitelerinin temporal
boyutu fiziksel ve sosyal çevrenin etkilerinin de eklenerek değerlendirilmesi
faydalı olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International