Amaç: Non-spesifik bel ağrısı olan ve
olmayan öğretmenlerde çalışma postürünü, koşullarını ve yaşam kalitesini
karşılaştırmaktı.
Gereç ve Yöntem: Yüz elli üç öğretmen bel
ağrısı grubu (n:80) ve kontrol grubu (n:73) olarak iki gruba ayrıldı. Ağrı
Görsel Analog Skalası ile çalışma postürleri Hızlı Tüm Vücut Değerlendirmesi
(HTVD) yöntemi ile ve yaşam kaliteleri Kısa Form-36 (KF-36) anketi ile değerlendirildi.
Öğretmenlerin çalışma koşulları sorgulandı.
Sonuçlar: Bel ağrısı grubunda kontrol
grubuna göre HTVD skorlarının arttığı ve zihinsel sağlık hariç yaşam kalitesi
skorları azaldı (p<0,05). Bel ağrısı grubunda kontrol grubuna göre lisede
çalışan öğretmen sayısı ve tam zamanlı olarak çalışma şekli daha fazlaydı
(p<0,05). Grupların çalışma yılı, danışman olunan öğrenci sayısı,
çalışmadaki günlük oturma, ayakta durma ve bilgisayar kullanım süreleri
arasında fark yoktu (p>0,05).
Tartışma: Bel ağrısı olan öğretmenlerde
çalışma postürünün bozulduğu, lisede çalışan öğretmen sayısı ve tam zamanlı
olarak çalışma şeklinin daha fazla olduğu ve yaşam kalitelerinin azaldığı
görüldü. Öğretmenlerde bu konu ile ilgili farkındalığın oluşturulması sağlığının
korunması ve iş veriminin artırılması açısından önemli olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International