Amaç: Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi
ve Fizyoterapi (FTR) bölümü son sınıf lisans öğrencilerinin el terapisinde öz yeterliliklerinin
belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Öğrencilerin
demografik bilgilerinin yanında el terapisine ilgileri ve el terapisindeki öz
yeterlilikleri “El Terapisinde Güncel Yöntemler ve Araçlar” ile “El Terapisine
Yönelik Bilgi Alanları” konularından oluşan araştırmacılar tarafından oluşturulan
anket ile değerlendirildi.
Sonuçlar: Çalışmaya yaş
ortalamaları 22,33±1,12 yıl olan 59 öğrenci katıldı. Katılımcıların % 78’si el
terapisine ilgi duyduğunu, % 22’si ilgi duymadığını belirtti. Öğrenciler değerlendirme ve tedaviyi uygulama
gibi pratik alanları içeren El Terapisinde Güncel Yöntemler ve Araçlar alanında
%38,1 oranında; temel bilimler ve el terapisi alanı ile ilgili prosedür ve
yönergeleri içeren El Terapisine Yönelik Bilgi Alanı’nda ise %14,7 oranında kendilerini
yeterli hissetmektedirler. Öğrencilerin kendilerini en yetersiz hissettikleri
konu her iki alanda da ortez ve protez ile ilgilidir.
Tartışma: Ergoterapi ve FTR
öğrencilerinin el terapisi ile ilgili ekipman ve teknoloji gibi konulardan çok kullanılan
temel değerlendirme ve tedavi yöntemleri hakkında kendilerini daha yeterli
hissettikleri sonucuna varılmıştır. Çalışmamızda el terapisinde özelleşmek için
terapistlerin lisans sonrası eğitimler ve kurslar ile desteklenmesinin gerekli olduğunu
düşünüyoruz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International