Amaç:
Çalışmamızın amacı, Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi lisans programındaki
derslerin çalışma alanlarına katkılarını belirlemektir. Ayrıca
öğrenci\mezunların bakış açıları arasındaki farkları ortaya koymak çalışmamızın
bir diğer amacıdır.
Gereç
ve Yöntem: Katılımcılara nicel ve nitel sorulardan
oluşan Ergoterapi lisans programı ders değerlendirme anketi uygulandı. Sorular
Google Form’da online olarak oluşturuldu. Sonuçlar: Çalışmamıza 45 mezun
(%50), 45 öğrenci (%50) toplam 90 kişi dahil edildi. Çalışmamızda, programda
verilen 96 dersin 73’ünde, derslerin çalışma alanlarında ortalama puanın
üzerinde yarar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç Hacettepe Üniversitesi
Ergoterapi Lisans programının kalitesini yansıtmaktadır. Çalışma alanlarına en
çok yarar sağlayan ‘Motor Öğrenme’ dersi iken en az yarar sağlayan ise ‘Türk dili
2’ dersi olarak belirlendi. Katılımcıların çoğunluğuna göre; zorunlu dersten
seçmeli ders kategorisine alınması istenilen ‘Yönetim, Organizasyon ve Kayıt
Sistemleri’ dersi olurken, seçmeli dersten zorunlu ders kategorisine alınması
istenilen ‘Kanser ve Ergoterapi’ dersidir.
Tartışma:
Müfredat geliştirme ve kalite çalışmaları kapsamında; öğrenci ve mezunların,
Ergoterapi bölümü lisans programı hakkındaki görüşlerini sorgulamak, müfredatın
kalitesinin geliştirilmesi için önemlidir. Toplam kalite yönetimi felsefesinin
Ergoterapi eğitimi veren üniversitelerde benimsenmesi, öğrenci profilinin
kalitesinin artmasına ve Türkiye’de Ergoterapi mesleğinin gelişmesininde katkı
sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International