Amaç: Bu çalışmanın amacı; ergoterapi lisans öğrencilerinde yaşlılara yönelik tutum ve özgeciliğin incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma 175 Ergoterapi lisans öğrencisi ile gerçekleştirildi. Çalışma çevrimiçi olarak gerçekleştirildi, katılımcılara araştırmacılar tarafından hazırlanan bilgi formu ile Yaşlılara Yönelik Tutum Ölçeği (YYTÖ) ve Özgecilik Ölçeği (ÖÖ) gönderildi. Sonuçlar: Çalışmada katılımcıların yaşlı bireyler ile ilgili nitel sorulara verdikleri yanıtlar ön-test ve son-test şeklinde incelendi ve genel olarak olumsuz düşüncelerinin azaldığı ve olumlu düşüncelerinin arttığı belirlendi. Mezuniyet sonrası yaşlı bireylerle çalışmayı düşünen ergoterapi lisans öğrenci sayısında da öğrenim yıllarına göre artış saptandı (%43.43). YYTÖ ve ÖÖ açısından ise ön-test ve son-test değerlendirmeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlendi (p<0.05). Elde edilen verilere göre öğrencilerin yaşlı bireylerle ilgili olumsuz tutumunda azalma olurken, olumlu tutumlarında ise artış saptandı. Ayrıca öğrencilerin özgecilik düzeylerinde de artış olduğu belirlendi. Tartışma: Çalışmadan elde edilen sonuçlar çevrimiçi ergoterapi lisans eğitiminin olumlu etkilerine dikkat çekmektedir. Yaşlanan nüfus artışı göz önüne alındığında; ergoterapi lisans müfredatı öğrenciler için yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili daha fazla içeriği kapsayabilir.
Purpose: The aim of this study is to examine altruism and attitude towards the elderly in occupational therapy undergraduate students. Material and Methods: This study was carried out with 175 occupational therapy undergraduate students. The study was conducted online and the participants were sent the Attitude Towards the Elderly Scale (ATES) and the Altruism Scale (AS) with the information form prepared by the researchers. Results: In the study, participants' responses to qualitative questions about older individuals were examined as pre-test and post-test, and it was determined that their negative thoughts in general decreased, and their positive thoughts increased. There was also an increase in the number of occupational therapy undergraduate students considering working with older individuals after graduation (43.43%). In terms of the ATES and AS, there was a stastisitically significant difference between the pre-test and the post-test evaluations (p<0.05). It was also found that there was an increase in the level of altruism of students. Discussion: The results of the study draw attention to the positive effects of online occupational therapy undergraduate education. Considering the ageing population growth, the occupational therapy undergraduate curriculum may cover more content related to aging and old age for students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rehabilitasyon |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International