Amaç: Bu çalışmanın amacı, bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesinde eğitimine devam eden öğrencilerin zaman yönetimi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 19-32 yaş aralığındaki 275 üniversite öğrencisi katılmıştır. Çalışmada 275 öğrenci yer aldı. Katılımcıların demografik bilgileri, sağlığa zararlı alışkanlıkları, yaşanılan yer bilgisi, günlük uyku süresi ile serbest zaman aktivitesi olup olmadığına dair bilgileri kaydedildi. Katılımcıların zaman yönetimi Zaman Yönetimi Envanteri ile, yaşam kaliteleri SF-36 ile değerlendirildi. Sonuçlar: Öğrencilerin zaman yönetimi toplam puanı, zaman yönetiminin zaman harcattırıcıları ve zaman tutumları alt boyutlarının puanı ile yaşam kalitesinin alt boyutları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulundu (p<0,05). Tartışma: Bu çalışmada zaman yönetimi iyi olan öğrencilerin yaşam kalitelerinin daha iyi olduğu saptandı. Bu bağlamda zaman yönetimi ile ilgili yapılacak müdahaleler ile (aktivite planlama, zaman yönetimi vb.) yaşam kalitesinde artış sağlanacağı düşünülmektedir.
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
Purpose: In this study, it is aimed to examine the relationship between time management and quality of life of students who continue their education in the health sciences faculty of a state university. Material and Methods: Two hundred seventy-five university students between the ages of 19 and 32 participated in the study. The demographic information of the participants, unhealthy habits, information about the place of residence, daily sleep time and whether they had free time activities were recorded. Participants' time management was evaluated with the Time Management Inventory, and their quality of life was evaluated with the SF-36. Results: It was found that there was a positive significant relationship between the students' total time management scores, “time wasters” sub-scores, “time attitudes” sub-scores and the sub-dimensions of quality of life. Conclusion: In this study, it was determined that the quality of life of students with good time management was also better. In this context, it is thought that the quality of life will be increased with the interventions to be made regarding time management (activity planning, time management, etc.).
Bulunmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rehabilitasyon, Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bulunmamaktadır. |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 3 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International