Afet kavramı, doğal veya insan kaynaklı olsun, toplumları etkileyen ve önemli zararlara yol açabilen olayları ifade eder. Bu olaylar insanları fiziksel, duygusal ve psikolojik açıdan derinden etkiler. Afetler, özellikle çocuklar için büyük riskler oluşturabilir çünkü onlar genellikle savunmasız ve korumasız durumdadırlar.
Çocuklar, afetlerde hem fiziksel hem de psikolojik açıdan önemli risklerle karşı karşıya kalabilirler. Fiziksel olarak, yaralanma, hastalık ve temel ihtiyaçlardan yoksun kalma gibi tehlikelerle karşılaşabilirler. Psikolojik olarak ise, kaygı, korku, travma, üzüntü ve kayıp duyguları gibi çeşitli duygusal tepkiler geliştirebilirler. Bu tepkiler, çocukların yaşam kalitesini, sosyal ilişkilerini, akademik başarılarını olumsuz yönde etkileyebilir.
Çalışma, depremler sonrasında afete maruz kalan çocukların psikolojik, duygusal, davranışsal tepkilerini incelemeyi ve bu tepkilerin iyileştirme sürecine etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Çalışma literatür taranarak oluşturulmuştur. Elde edilen bilgiler; Google Akademik, Yöktez, Dergi Park olmak üzere konu ile ilgili bilgi erişimi sağlayan veri tabanı kullanılarak çocukların afetlerdeki tepkileri, afet sonrası çocukların durumları gibi kavramlar kullanılarak ulaşılan bilimsel çalışmalar irdelenmiştir.
Deprem çocuklar Afetlerde Çocukların Tepkileri İyileşme Süreci Psikososyal Destek.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Demografi (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 5 |