Bu araştırmada, Türkiye'de eğitimde yapay zekâ (YZ) konulu lisansüstü tezlerin yıllara, türüne, örneklem gruplarına, araştırma yöntemlerine ve üniversitelere göre dağılımı incelenmiştir. 1991-2024 yılları arasında 8 doktora ve 43 yüksek lisans tezi olmak üzere toplam 51 tez tespit edilmiştir. Çalışmaların en yoğun olduğu yıl 2024 olarak belirlenmiştir. En sık tercih edilen örneklem grubu lisans öğrencileri ve öğretmenlerdir. Çoğunlukla nicel ve karma araştırma yöntemleri kullanılmış, tasarım tabanlı araştırma yöntemine de önemli bir yer verilmiştir. Tezlerin en fazla yapıldığı üniversite Bahçeşehir Üniversitesi olmuştur. Araştırma, YZ'nin eğitimdeki kullanımına dair kapsamlı bir analiz sunmuş ve tasarım tabanlı araştırmaların artırılması, farklı öğrenci gruplarında YZ'nin etkilerinin incelenmesi ve uluslararası düzeyde karşılaştırmalı çalışmalar yapılması gibi önerilerde bulunmuştur.
This study analysed the distribution of postgraduate theses on artificial intelligence (AI) in education in Turkey according to years, types, sample groups, research methods and universities. A total of 51 theses, including 8 doctoral and 43 master's theses, were identified between 1991 and 2024. The most intensive year of study was 2024. The most preferred sample groups are students and teachers. Quantitative and mixed methods of research were the most used, and the design-based research method was also important. Bahçeşehir University was the university with the highest number of dissertations. The study provided a comprehensive analysis of the use of AI in education and made recommendations such as increasing design-based research, examining the effects of AI on different student groups, and conducting comparative studies at the international level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Aralık |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |