Genel bilgi: Sağlık hizmetlerindeki temel yaklaşımın değişimi ve yeni çalışma koşulları, sağlık çalışanlarının memnuniyet durumlarını etkilemektedir. Amaç: Bu araştırma Erzurum’daki aile sağlığı merkezlerinde (ASM) görev yapan sağlık çalışanlarının aile hekimliği modelinden (AHM) memnuniyet durumları ve bu konudaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırmanın evrenini Erzurum il merkezindeki 20 ASM’de çalışan 202 kişi oluşturmuş, örneklem seçme yoluna gidilmeden sağlık çalışanlarının tümü araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik oranlar kullanılmıştır. Bulgular: Sağlık çalışanlarının AHM’den memnuniyet durumları incelendiğinde; aile hekimlerinin (AH) yüzde 46.8’inin, aile sağlığı elemanlarının (ASE) yüzde 87’sinin AHM’den memnun olmadıkları görülmüştür. Memnun olmama nedenlerini AH; sağlık elemanı sayısının yetersizliği (%55.2), iş yükünün fazlalığı (%52) ve sistemdeki belirsizlikler (%52) olarak sıralamıştır. ASE ise; meslekleri ile anılmamaları (%100), sağlık elemanı sayısının yetersizliği (%88.3) ve iş yükünün fazlalığı (%85) olarak sıralamıştır. Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda AHM’ye bağlı olarak görev yapan AH ve ASE’nin AHM’den memnun olmama nedenleri ve bu konudaki görüşleri dikkate alınarak gelecekteki düzenlemelerin buna göre yapılması önerilmiştir.
Family Physician Model Health Care Staff Satisfaction Status.
ÖZETGenel bilgi: Sağlık hizmetlerindeki temel yaklaşımın değişimi ve yeni çalışma koşulları, sağlık çalışanlarının memnuniyet durumlarını etkilemektedir.Amaç: Bu araştırma Erzurum'daki aile sağlığı merkezlerinde (ASM) görev yapan sağlık çalışanlarının aile hekimliği modelinden (AHM) memnuniyet durumları ve bu konudaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırmanın evrenini Erzurum il merkezindeki 20 ASM'de çalışan 202 kişi oluşturmuş, örneklem seçme yoluna gidilmeden sağlık çalışanlarının tümü araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik oranlar kullanılmıştır. Bulgular: Sağlık çalışanlarının AHM'den memnuniyet durumları incelendiğinde; aile hekimlerinin (AH) yüzde 46.8'inin, aile sağlığı elemanlarının (ASE) yüzde 87'sinin AHM'den memnun olmadıkları görülmüştür. Memnun olmama nedenlerini AH; sağlık elemanı sayısının yetersizliği (%55.2), iş yükünün fazlalığı (%52) ve sistemdeki belirsizlikler (%52) olarak sıralamıştır. ASE ise; meslekleri ile anılmamaları (%100), sağlık elemanı sayısının yetersizliği (%88.3) ve iş yükünün fazlalığı (%85) olarak sıralamıştır.Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda AHM'ye bağlı olarak görev yapan AH ve ASE'nin AHM'den memnun olmama nedenleri ve bu konudaki görüşleri dikkate alınarak gelecekteki düzenlemelerin buna göre yapılması önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Aile Hekimliği Modeli, Sağlık Çalışanları, Memnuniyet Durumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi Bölümü |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |