Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EMOTIONAL INTELLIGENCE IN NURSING

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 39 - 45, 27.12.2024

Öz

Healthcare is one of the fields where communication and interaction are intensely experienced. In this sector, with the human factor at its core, the intense communication and interaction make emotional awareness and management even more important. In this context, nurses, who constitute the largest group of the health sector, work labour-intensive twenty-four hours a day, seven days a week and therefore spend the longest time with patients, are expected to have developed emotional intelligence skills. Developing emotional intelligence in nurses is crucial for achieving the desired and expected outcomes in providing quality care. In addition to nursing care, emotional intelligence also affects nurses’ job satisfaction, burnout levels, communication skills and leadership behaviours. For this, nurses with high levels of emotional intelligence who recognise their own and others’ emotions, are aware of their emotions and can manage their emotions are needed. To this end, nurses can be trained on communication, emotion management and emotional intelligence, and their development in emotional intelligence can be supported by encouraging them to participate in relevant congresses, symposiums and courses. In addition, courses on emotion management and emotional intelligence can be added to the undergraduate nursing education programme.

Kaynakça

  • Al‐Hamdan, Z. M., Alyahia, M., Al‐Maaitah, R., Alhamdan, M., Faouri, I., Al‐Smadi, A. M., & Bawadi, H. (2021). The relationship between emotional intelligence and nurse–nurse collaboration. Journal of Nursing Scholarship, 53(5), 615-622. https://doi.org/10.1111/jnu.12687
  • Alsufyani, A. M., Baker, O. G., & Alsufyani, Y. M. (2020). Consequences of emotional intelligence in nursing: A concept analysis. Erbil Journal of Nursing and Midwifery, 3(1), 82-90. https://doi.org/10.15218/ejnm.2020.10
  • Altundal Biyan, N., Aybaraz, E., & Koç E. (2018). Medikal turizmde duygusal zeka ve kültürel duyarlılık. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(Özel Sayı 1), 52-70. http://dx.doi.org/uujss.525
  • Arslan, R., Efe D., & Aydın, E. (2013). Duygusal zeka örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Sağlık çalışanları üzerinde bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 5(3), 169-180.
  • Başoğul, C., & Özgür, G. (2016). Role of emotional intelligence in conflict management strategies of nurses. Asian Nursing Research, 10, 228-233. http://dx.doi.org/10.1016/j.anr.2016.07.002

HEMŞİRELİKTE DUYGUSAL ZEKA

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 39 - 45, 27.12.2024

Öz

Sağlık sektörü iletişim ve etkileşimin yoğun olarak yaşandığı sektörlerden biridir. İnsan faktörünün merkezde olduğu sağlık sektöründe yaşanan bu yoğun iletişim ve etkileşim ile birlikte duyguların farkında olma ve duyguların yönetimi çok daha fazla önem kazanmaktadır. Bu bağlamda sağlık sektörünün en büyük grubunu oluşturan, emek yoğun ve yedi gün yirmi dört saat çalışan ve dolayısıyla hastalarla en uzun süreyi geçiren hemşirelerin duygusal zeka yeteneğinin gelişmiş olması beklenmektedir. Hemşirelerde duygusal zekanın geliştirilmesi kaliteli bakımın sağlanmasında istenen ve beklenen sonuçlara ulaşmak adına önemlidir. Ayrıca duygusal zeka hemşirelik bakımının yanı sıra hemşirelerin iş doyumunu, tükenmişlik düzeylerini, iletişim becerilerini, liderlik davranışlarını da etkilemektedir. Bu bağlamda hem kendisinin hem de başkalarının duygularını tanıyan, duygularının farkında olan, duygularını yönetebilen duygusal zeka düzeyleri yüksek olan hemşirelere gereksinim vardır. Bu açıdan hemşirelere iletişim, duygu yönetimi ve duygusal zeka konularında eğitim verilebilir, ilgili kongre, sempozyum ve kurslara katılmaları teşvik edilerek duygusal zekalarının geliştirilmesi desteklenebilir. Ayrıca hemşirelik lisans eğitim programına duygu yönetimi ve duygusal zeka konulu dersler eklenebilir.

Kaynakça

  • Al‐Hamdan, Z. M., Alyahia, M., Al‐Maaitah, R., Alhamdan, M., Faouri, I., Al‐Smadi, A. M., & Bawadi, H. (2021). The relationship between emotional intelligence and nurse–nurse collaboration. Journal of Nursing Scholarship, 53(5), 615-622. https://doi.org/10.1111/jnu.12687
  • Alsufyani, A. M., Baker, O. G., & Alsufyani, Y. M. (2020). Consequences of emotional intelligence in nursing: A concept analysis. Erbil Journal of Nursing and Midwifery, 3(1), 82-90. https://doi.org/10.15218/ejnm.2020.10
  • Altundal Biyan, N., Aybaraz, E., & Koç E. (2018). Medikal turizmde duygusal zeka ve kültürel duyarlılık. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(Özel Sayı 1), 52-70. http://dx.doi.org/uujss.525
  • Arslan, R., Efe D., & Aydın, E. (2013). Duygusal zeka örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Sağlık çalışanları üzerinde bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 5(3), 169-180.
  • Başoğul, C., & Özgür, G. (2016). Role of emotional intelligence in conflict management strategies of nurses. Asian Nursing Research, 10, 228-233. http://dx.doi.org/10.1016/j.anr.2016.07.002
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelikte Yönetim
Bölüm Derleme Bölümü
Yazarlar

Kadriye Özkol Kılınç 0000-0003-4227-7422

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 8 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 9 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkol Kılınç, K. (2024). HEMŞİRELİKTE DUYGUSAL ZEKA. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 11(2), 39-45.