Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analyzing the book named “Great Educators”

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 13 - 18

Öz

The purpose of this study is to analyze the biographical compilation “Great Educators.” This work was authored by 30 academicians from 16 different universities and encompasses a total of 33 biographies. The title “Great Educators” is particularly significant as it addresses both Turkish and international educators who have made substantial contributions to various fields of education, leaving a profound impact on the history of education.

Kaynakça

  • Arıcı, A. F. (Ed.). (2020). Büyük eğitimciler. Pegem Akademi.
  • Can, E., Karaca, İ., Aklan, R., Maıkeya, T. ve Macaroğlu Akgül, E. (2024). Okul öncesi öğretmen adaylarına göre idealist öğretmen özellikleri. Journal of Individual Differences in Education, 6(1), 20-33. https://doi.org/10.47156/jide.1431968
  • Demir, E., ve Köse, M. (2016). Öğretmenlerin rol modelliği hakkında öğretmen görüşleri. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 53, 38-57. http://www.akademikbakis.org
  • Gardner, H. (2020). Eğitimli akıl. Morpa Kültür Yayınları.
  • Genç, S. Z. (2016). Eğitim sürecinde aile okul ve toplum. Pegem Akademi.
  • Güngör, E. (2019). Dünden bugünden tarih-kültür ve milliyetçilik. (1. Baskı). Yer-su Yayıncılık.
  • İlker, M. (2016). Bu son model mi rol model mi? Davut Bayraklı ve Mehmet Erikli (Haz.). Modern Hurafeler. (s. 125-131). Mostar Yayınları.
  • Karadaban, A., Acar, A., Işık, A., Gezer, M., Taşkıran, N. D., Toz, M. Z., Efe, B. ve Yolcu, H. (2024). Sosyal öğrenme. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 11(104), 556-562. https://doi.org/10.5281/zenodo.10775104
  • Korkmaz, İ. (2006). Sosyal öğrenme kuramı. Binnur Yeşilyaprak (Ed.). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. (s. 245-269). Pegem Akademi.
  • Öztürk., E. ve Öztabak, M. Ü. (2024). 8. Sınıf Öğrencilerinin Rol Model Aldıkları Öğretmen Özelliklerinin İncelenmesi. The Journal of Academic Social Science, (153), 241-254. https://doi.org/10.29228/ASOS.75852
  • Şişman, M. (2014). Öğretim liderliği. Pegem Akademi.
  • Şişman, M. (2015). Eğitim bilimine giriş. (15. Baskı). Pegem Akademi.
  • Topçu, N. (2023). Türkiye’nin maarif dâvası. (44. Baskı). Dergâh Yayınları.
  • Yılmaz, H. (2020). Hz. Peygamber ve öğretmenlik. Adem Güneş. (Ed.). Geçmişten geleceğe öğretmen ve öğretmenlik. (s. 47-77). Otto Yayınları.

“Büyük Eğitimciler” adlı eserin incelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 13 - 18

Öz

Bu çalışmanın amacı biyografik bir çalışma olan “Büyük Eğitimciler” adlı eserin incelenmesidir. Eser, 16 farklı üniversitedeki 30 farklı akademisyen tarafından kaleme alınmıştır ve toplam 33 biyografiden oluşmaktadır. Esere “Büyük Eğitimciler” adının verilmiş olmasının en önemli sebeplerinden biri eğitimin farklı alanlarına katkıda bulunmuş ve eğitim tarihinde derin izler bırakmış, Türk ve yabancı eğitimcileri konu edinmiş olmasıdır.

Kaynakça

  • Arıcı, A. F. (Ed.). (2020). Büyük eğitimciler. Pegem Akademi.
  • Can, E., Karaca, İ., Aklan, R., Maıkeya, T. ve Macaroğlu Akgül, E. (2024). Okul öncesi öğretmen adaylarına göre idealist öğretmen özellikleri. Journal of Individual Differences in Education, 6(1), 20-33. https://doi.org/10.47156/jide.1431968
  • Demir, E., ve Köse, M. (2016). Öğretmenlerin rol modelliği hakkında öğretmen görüşleri. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 53, 38-57. http://www.akademikbakis.org
  • Gardner, H. (2020). Eğitimli akıl. Morpa Kültür Yayınları.
  • Genç, S. Z. (2016). Eğitim sürecinde aile okul ve toplum. Pegem Akademi.
  • Güngör, E. (2019). Dünden bugünden tarih-kültür ve milliyetçilik. (1. Baskı). Yer-su Yayıncılık.
  • İlker, M. (2016). Bu son model mi rol model mi? Davut Bayraklı ve Mehmet Erikli (Haz.). Modern Hurafeler. (s. 125-131). Mostar Yayınları.
  • Karadaban, A., Acar, A., Işık, A., Gezer, M., Taşkıran, N. D., Toz, M. Z., Efe, B. ve Yolcu, H. (2024). Sosyal öğrenme. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 11(104), 556-562. https://doi.org/10.5281/zenodo.10775104
  • Korkmaz, İ. (2006). Sosyal öğrenme kuramı. Binnur Yeşilyaprak (Ed.). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. (s. 245-269). Pegem Akademi.
  • Öztürk., E. ve Öztabak, M. Ü. (2024). 8. Sınıf Öğrencilerinin Rol Model Aldıkları Öğretmen Özelliklerinin İncelenmesi. The Journal of Academic Social Science, (153), 241-254. https://doi.org/10.29228/ASOS.75852
  • Şişman, M. (2014). Öğretim liderliği. Pegem Akademi.
  • Şişman, M. (2015). Eğitim bilimine giriş. (15. Baskı). Pegem Akademi.
  • Topçu, N. (2023). Türkiye’nin maarif dâvası. (44. Baskı). Dergâh Yayınları.
  • Yılmaz, H. (2020). Hz. Peygamber ve öğretmenlik. Adem Güneş. (Ed.). Geçmişten geleceğe öğretmen ve öğretmenlik. (s. 47-77). Otto Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Kitap Kritiği
Yazarlar

Ahmet Kılıç 0000-0001-8900-2624

Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 21 Eylül 2024
Kabul Tarihi 9 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, A. (2024). “Büyük Eğitimciler” adlı eserin incelenmesi. Education Science and Sports, 6(2), 13-18.

31711     Education Science and Sports © 2024 by İlyas Görgüt is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International