Hazır giyim ürünleri, günümüz
dünyasının küreselleşen pazarında diğer ürünler arasında ayrı bir yere ve öneme
sahiptir. Moda kavramı bütün ürünleri içerir, ama moda dendiğinde akla gelen
daima hazır giyim ürünleri ve koleksiyonları olmaktadır. Hazır giyim
koleksiyonları açısından pazarlama politikaları diğer ürün gruplarına farklılık
göstermektedir. Hedef pazar olarak işletmelerin karşısına aracılar pazarı ve
tüketici pazarı etkin olarak çıkmaktadır. Çünkü örgütsel pazar ile tüketiciler
pazarına uygulanan pazarlama politikaları değişkenlik göstermektedir. Moda her
sezon içerisinde en az iki kez değişir. Dört ana koleksiyon ve ara koleksiyonlar
ile moda pazarlaması sürekli güncelliğini korumaktadır. Moda pazarlaması
literatürde “Fashion Marketing” olarak yer alır. Moda pazarlaması, fikir ile
başlar. Tasarım, koleksiyon hazırlama, üretim, sunum, sipariş, dağıtım,
tüketicilerle iletişim, tüketici memnuniyeti sağlama olarak her aşamada devam
eder. Moda pazarlaması tüketici
tercihleri diğer ürünlere göre daha etkilidir.
Moda tüketici tercihlerini,
tüketici tercihleri de modayı etkiler. Doğru hedef kitle, doğru pazarlama
politikaları ise koleksiyonun başarısı ve pazardaki rekabet gücünde olumlu etki
yaratır. Moda pazarlamacıları, pazar koşulları ve tüketici tercihlerine göre
pazarlama karmalarını sürekli geliştirir, modaya yön vermeye çalışırlar. Tüketiciler
için giyim bir yaşam tarzı ve statü göstergesidir. Hazır giyim koleksiyonları
ticari değere sahiptir. Tüketicilerin ekonomik durumu, sosyal kültürel
değerleri, sosyal statüleri, beklentileri ve yaşam tarzlarını da ortaya koyar.
Çalışmada, hazır giyim ürünlerinde moda ve moda pazarlaması kavramları
ile moda pazarlamasını etkileyen etkenler incelenmiştir. Moda pazarlamasında uygulanan
temel karması elemanları ortaya konmuş, moda pazarlaması açısından öneriler
sunulmuştur.
Hazır Giyim Moda Moda Pazarlaması Tüketici Tercihleri Moda Ürün
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |