Along with the developing technology in architectural education, researches in the field of architecture focus on computational methods in design. It is seen that the number of course hours offered by the current curriculum is insufficient in terms of computational design knowledge. At this point, in the study, starting from the view that formal education could not complete the deficiencies in question, the supporting and complementary aspects of informal education (workshops) on formal education and the prominent positive effects on the participants were presented. In this study, it is aimed to emphasize the responsibilities of the faculties of architecture in arranging the events held for this purpose so that they can increase the quality of education and carry this quality to international platforms. In the study, a 3-stage program was created for 3 weeks. As a method, first of all, the participants were approached through definitions. In the first step, the students were introduced to computer architectural design theories, methods and models, and then the Rhino 5 program and the Grasshopper add-on of the program were used as design tools, and the participants were informed about how the algorithm setup was created through simple commands. In the second stage, it was expected to create a pattern in accordance with the parametric design principles, then the variables experienced in the design steps and the sharing of the materials obtained by transferring the final product to the digital environment were organized within the exhibition setup. In the last phase of the study, the questionnaire applied to the students was evaluated using the SPSS program, and the relationships between the variables were revealed with the Chi-Square test. At the end of the parametric design workshop, which lasted for 3 weeks, a survey was conducted to question the contribution of the Rhino and Grasshopper programs they learned to their architectural education. As a result of the general evaluation, the study developed the students' understanding of design, increased their knowledge of the program, helped them understand the importance of collective work, gave them the ability to derive prime forms through numerical data, this study helped to form their own opinions through function-form discussions, contributed to model making skills, and It has been seen that this process has a positive contribution to design education. The data obtained as a result of the evaluations indicate that in addition to the use of traditional design methods, design processes related to algorithmic thinking should be operated in architectural design education.
Workshop in architectural education parametric design algorithmic thinking in architectural design
Mimarlık eğitiminde gelişen teknolojiyle birlikte mimarlık alanında yapılan araştırmalar, tasarımda hesaplamalı yöntemlere odaklanmaktadır. Mevcut ders programlarının sunduğu ders saati sayısının, hesaplamalı tasarım bilgisi açısından yetersiz kaldığı görülmektedir. Bu noktada çalışmada, formel eğitimin söz konusu eksikleri tamamlayamadığı görüşünden hareketle, enformel eğitimin formel eğitimi destekleyici ve tamamlayıcı yanlarının, katılımcılar üzerindeki öne çıkan olumlu etkilerinin dökümü ortaya konulmuştur. Çalışmada mimarlık fakültelerinin eğitimdeki kalitelerini yükseltebilmeleri ve bu kaliteyi uluslararası platformlara taşıyabilmeleri için, bu amaçla yapılan etkinlikleri düzenleme konusundaki sorumluluklarını vurgulamak amaçlanmıştır. Araştırmada 3 hafta süresince 3 kademeli bir program oluşturulmuştur. Yöntem olarak öncelikle, katılımcılara tanımlar üzerinden yaklaşılmıştır. İlk adımda öğrencilere bilgisayarla mimari tasarım kuramları yöntem ve modelleri tanıtılmış, ardından Rhino 5 programı ve programın Grasshopper eklentisi, birer tasarım aracı olarak kullanılarak, basit komutlar üzerinden algoritma kurgusunun nasıl oluştuğu katılımcılara aktarılmıştır. 2. aşamada parametrik tasarım prensiplerine uygun bir örüntü oluşturulması beklenmiş, sonrasında tasarım adımlarında deneyimlenen değişkenler ve sonuç ürünün dijital ortama aktarılmasıyla elde edilen materyallerin paylaşımı, sergi kurgusu içinde düzenlenmiştir. Çalışmanın son fazında, öğrencilere uygulanan anket SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiş, Ki Kare testi ile değişkenler arasındaki ilişkiler ortaya konulmuştur. 3 hafta süren parametrik tasarım atölye çalışmasının sonunda, öğrencilere öğrendikleri Rhino ve Grasshopper programların, mimarlık eğitimlerine katkısının sorgulandığı bir anket çalışması yapılmıştır. Genel değerlendirme sonucunda yapılan çalışmanın, öğrencilerin tasarım anlayışlarını geliştirdiği, program bilgilerini artırdığı, kolektif çalışmanın önemini kavramalarına yardımcı olduğu, asal formları sayısal veriler yoluyla türetebilme becerisi kazandırdığı, bu çalışmanın işlev-biçim tartışmaları aracılığıyla kendi görüşlerini oluşturmaya yol gösterdiği, maket yapma becerilerine katkı sunduğu ve bu sürecin tasarım eğitimine olumlu katkısı olduğu görülmüştür. Değerlendirmeler sonucunda elde edilen veriler, mimari tasarım eğitiminde, geleneksel tasarım yöntemlerinin kullanımına ek olarak, algoritmik düşünmeye ilişkin tasarım süreçlerinin de işletilmesinin gerektiğine işaret etmektedir.
Mimarlık eğitiminde çalıştaylar parametrik tasarım mimari tasarımda algoritmik düşünme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |