Editoryal
BibTex RIS Kaynak Göster

Guidelines for Effective Teaching Online

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 25 - 28, 30.06.2020

Öz

Kaynakça

  • O'Malley. S. 2017. 7 guidelines for effective teaching online. https://www.insidehighered.com/digital-learning/article/2017/07/12/7-guidelines-effective-teaching-online. (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • Gündüz, A., Aydemir, M. ve Karaman, S. 2018. Eş-Zamanlı Sanal Sınıf Ortamındaki Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk Düzeylerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 83-95. DOI: 10.19126/suje.379981
  • Kılıç Çakmak, E., Çebi, A., Kan, A. 2014. E-öğrenme Ortamlarına Yönelik “Sosyal Bulunuşluk Ölçeği” Geliştirme Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim. 14(2) , 755-768. DOI: 10.12738/estp.2014.2.184.
  • Anjewierden, A., Chen, W., Wichmann, A., Borkulo, S.P. 2009. Process and Product Analysis to Initiate Peer-to-Peer Collaboration on System Dynamics Modelling. In conjunction with the International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL), June 8-13, 2009, University of the Aegean, Rhodes, Greece.
  • Tsiatsos, T., Andreas, K., Andreas, P. 2009. Collaborative Educational Virtual Environments Evaluation: The case of Croquet. In conjunction with the International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL), June 8-13, 2009, University of the Aegean, Rhodes, Greece.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Moodle (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • http://www.kerimsarigul.com/eğitimde-teknoloji/zoom-ile-canlı-ders-verin-veya-ders-alın (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • https://support.google.com/a/answer/2856827?hl=tr (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • https://cloud.google.com/blog/products/g-suite/helping-businesses-and-schools-stay-connected-in-response-to-coronavirus (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • https://www.hostrazzi.com/hosting/hostrazzi-secimi-en-iyi-e-ogrenme-yonetim-sistemleri-lms/ (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • Varol, A. (2020). https://youtu.be/HC2zuWgk6A0
  • https://help.blackboard.com/tr-tr/Learn/Instructor/Getting_Started/What_Is_Blackboard_Learn (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • http://www.kamuajans.com/genel/havelsan-diyalog-yerli-goruntulu-konusma-programi-havelsan-diyalog-un-ozellikleri-nelerdir-h549243.html (Erişim Tarihi:06.05.2020)
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_conferencing_software (Erişim Tarihi:06.05.2020)

Etkin Sanal Öğretim için Rehber

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 25 - 28, 30.06.2020

Öz

Sanal öğrenim ve öğretim gelişen bilişim teknolojilerinin klasik öğrenme ve öğretme ortamlarını destekleyici olma özelliğini Covid-19 ya da SARS-CoV-2 virüs salgını nedeniyle önemli bir avantaj olarak öne çıkarmıştır. Bu yazının amacı sanal öğretim teknolojilerini etkin bir öğretim ortamı olarak kullanılabilmesi için kısa bir değerlendirme yapmaktır. Unutulmamalıdır ki, eğitim ve öğretim başlıca bir akademik disiplindir. Bu konuda daha önce yapılmış çalışmalar, yayınlar ve paylaşımlar toplumun salgın nedeniyle evde kalması, eğitim ve öğretimin aksamasından kaynaklı sorunları en aza indirmek için değerli bilgiler sunmaktadır. Bu editörden yazımızda açık kaynaklar ile ulaşılabilen ve akademik olmaktan ziyade herkes için faydalı olarak değerlendirebileceğimiz önerileri paylaşmak istiyoruz. Sanal öğretimin hukuksal boyutu, tarafların etkinliklere en üst seviyede katılımı, etkinliklerin içerikleri, ölçme değerlendirme süreçleri ve finansman gibi yanıtlanması gereken farklı perspektifleri olduğu unutulmamalıdır. Birebir etkileşimde dokunma hissi gibi gerçeklik faktörlerinin olmaması yanında internet ortamı, sanal öğrenme yazılımları ya da platformları, akademik ve editöryal olarak denetlenebilir içeriğin garanti edilebilmesi, teknolojik alt yapı eksikliği ya da dengesiz dağılımı ve kısıtlı olanların dezavantajı göz ardı edilmemelidir. Toplumun kaynakları sınırlı olmakla birlikte, çoğu içerik üretici ve ortam ya da sunucu sağlayıcı topluma katkı sağlamak adına bunların paylaşılmasında özverili davranmayı seçmektedir. Geriye ise bu imkân ve teknolojileri etkin olarak kullanmak kalmaktadır.

Kaynakça

  • O'Malley. S. 2017. 7 guidelines for effective teaching online. https://www.insidehighered.com/digital-learning/article/2017/07/12/7-guidelines-effective-teaching-online. (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • Gündüz, A., Aydemir, M. ve Karaman, S. 2018. Eş-Zamanlı Sanal Sınıf Ortamındaki Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk Düzeylerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 83-95. DOI: 10.19126/suje.379981
  • Kılıç Çakmak, E., Çebi, A., Kan, A. 2014. E-öğrenme Ortamlarına Yönelik “Sosyal Bulunuşluk Ölçeği” Geliştirme Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim. 14(2) , 755-768. DOI: 10.12738/estp.2014.2.184.
  • Anjewierden, A., Chen, W., Wichmann, A., Borkulo, S.P. 2009. Process and Product Analysis to Initiate Peer-to-Peer Collaboration on System Dynamics Modelling. In conjunction with the International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL), June 8-13, 2009, University of the Aegean, Rhodes, Greece.
  • Tsiatsos, T., Andreas, K., Andreas, P. 2009. Collaborative Educational Virtual Environments Evaluation: The case of Croquet. In conjunction with the International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL), June 8-13, 2009, University of the Aegean, Rhodes, Greece.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Moodle (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • http://www.kerimsarigul.com/eğitimde-teknoloji/zoom-ile-canlı-ders-verin-veya-ders-alın (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • https://support.google.com/a/answer/2856827?hl=tr (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • https://cloud.google.com/blog/products/g-suite/helping-businesses-and-schools-stay-connected-in-response-to-coronavirus (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • https://www.hostrazzi.com/hosting/hostrazzi-secimi-en-iyi-e-ogrenme-yonetim-sistemleri-lms/ (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • Varol, A. (2020). https://youtu.be/HC2zuWgk6A0
  • https://help.blackboard.com/tr-tr/Learn/Instructor/Getting_Started/What_Is_Blackboard_Learn (Erişim Tarihi:12.04.2020)
  • http://www.kamuajans.com/genel/havelsan-diyalog-yerli-goruntulu-konusma-programi-havelsan-diyalog-un-ozellikleri-nelerdir-h549243.html (Erişim Tarihi:06.05.2020)
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_conferencing_software (Erişim Tarihi:06.05.2020)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgisayar Yazılımı
Bölüm Editöre Mektup
Yazarlar

Faik Yaylak 0000-0002-1216-0429

Gıyasettin Özcan 0000-0002-1166-5919

Eyyüp Gülbandılar 0000-0001-5559-5281

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE F. Yaylak, G. Özcan, ve E. Gülbandılar, “Etkin Sanal Öğretim için Rehber”, ESTUDAM Bilişim, c. 1, sy. 2, ss. 25–28, 2020.

Dergimiz Index Copernicus, ASOS Indeks, Google Scholar ve ROAD indeks tarafından indekslenmektedir.