Today, there is a rapid increase in the use of social media. With the posts people make on social media platforms, a large amount of data has begun to occur. These data provide us with information on people, products, companies and many other areas. With the increasing amount of data, various fields of study have emerged where data are processed and analyzed. Sentiment analysis is one of these areas of study. Sentiment analysis is the process of classifying a person's or text's attitude towards a particular subject as positive, negative or neutral. In this study, Twitter was used as a social media platform. Sentiment analysis was conducted using Turkish Twitter data. By applying text mining methods to Twitter data, the data was analyzed and classified as positive and negative using various classification algorithms.
social media analysis data mining text mining sentiment analysis
Günümüzde sosyal medya kullanımında hızlı bir artış yaşanmaktadır. İnsanların sosyal medya platformlarında yaptığı paylaşımlar ile yüksek miktarda veriler oluşmaya başlamıştır. Bu veriler bizlere kişiler, ürünler, firmalar ve daha birçok alanda bilgi sağlamaktadır. Artan veri miktarı ile birlikte verilerin işlenip analiz edildiği çeşitli çalışma alanları ortaya çıkmıştır. Duygu analizi bu çalışma alanlarından biridir. Duygu analizi bir kişinin ya da metinin belirli bir konuya yönelik tutumunun olumlu, olumsuz ya da tarafsız olarak sınıflandırılma sürecidir. Bu çalışmada da sosyal medya platformu olarak Twitter kullanılmıştır. Türkçe Twitter verileri kullanılarak duygu analizi yapılmıştır. Twitter verilerine metin madenciliği yöntemleri uygulanarak veriler analiz edilmiştir ve çeşitli sınıflandırma algoritmaları kullanılarak pozitif ve negatif olarak sınıflandırılmıştır.
sosyal medya analizi veri madenciliği metin madenciliği duygu analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Dergimiz Index Copernicus, ASOS Indeks, Google Scholar ve ROAD indeks tarafından indekslenmektedir.