Kütüphaneler, kullanıcısının ihtiyaç duyduğu bilgi ve kaynaklara erişim sağlamada toplumun eğitim, araştırma ve bilgi ihtiyaçlarını karşılamada önemli bir role sahiptir. Kütüphane kurumları bilgi kaynaklarının toplandığı mekânlar değil, aynı zamanda kullanıcıların bilgiye ulaşımını kolaylaştıran ve kullanıcı ihtiyaçlarına uygun hizmetler sunan bilgi merkezleridir. Bu sebeple, kütüphane kurumları, bina yapısı ve verdikleri hizmetler açısından kullanıcı memnuniyeti üst seviyede tutmalıdır. Kullanıcı memnuniyeti, kütüphane hizmetlerinin etkinliğini değerlendirmenin ve iyileştirmenin temel ölçütlerinden biridir. Kullanıcılar, kütüphaneleri tercih ederken, kullanıcı dostu olup olmadıklarına, mekânın fiziksel yapısına ve verdikleri hizmetlere dikkat ederler. Kütüphane binalarının fiziksel yapısı, koleksiyonların erişilebilirliği, çalışma alanlarının düzeni ve teknolojik altyapı gibi unsurlar, kullanıcı deneyimini doğrudan etkiler ve kullanıcıların kütüphanelerle olan etkileşimini belirler. Bu etkilerin olumlu olması durumunda, kütüphanelerin kullanım oranı artar ve kütüphane hizmetlerinin toplum tarafından daha etkin bir şekilde benimsenmesini sağlanır. Bu olumlu etkiyi yakalayabilmek için kütüphaneler, kullanıcı geri bildirimlerine önem vererek ve kullanıcı odaklı stratejilerle sürekli olarak kendini geliştirmeye devam etmelidir. Bu amaç doğrultusunda 25.08.2023 tarihine kadar İnegöl Belediyesi Nöbetçi Kitaphanesine üye olan 15026 kullanıcıdan basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 400 kişiye bina, kütüphane hizmetleri, personel ve teknolojik imkânlar hakkında 25 sorudan oluşan memnuniyet anketi uygulanmıştır. Anket SPSS 27.0 programı ile analiz edilmiştir. Kullanıcılar kütüphane hizmetlerinden genel anlamda memnun olduklarını ama teknolojik eksikliklerinin olduğunu ifade etmiştir.
Kütüphane hizmetleri kütüphanelerde mekân İnegöl Belediyesi kullanıcı memnuniyeti
İnegöl Belediyesi
Bu çalışmada desteklerini esirgemeyen İnegöl Belediyesine teşekkürlerimizi sunarız.
Libraries have an important role in meeting the educational, research and information needs of society by providing access to the information and resources needed by their users. Library institutions are not only places where information resources are collected, but also information centers that facilitate users' access to information and provide services that meet user needs. For this reason, library institutions should maintain a high level of user satisfaction in terms of the building structure and the services they provide. User satisfaction is one of the main criteria for evaluating and improving the effectiveness of library services. When choosing libraries, users pay attention to whether they are user-friendly, the physical structure of the space and the services they provide. The physical structure of library buildings, accessibility of collections, layout of workspaces, and technological infrastructure directly affect the user experience and determine how users interact with libraries. When these influences are positive, libraries are more likely to be used and library services are more effectively embraced by the community. In order to achieve this positive impact, libraries should continue to improve themselves continuously with user feedback and user-oriented strategies. For this purpose, until 25.08.2023, a satisfaction survey consisting of 25 questions about the building, library services, staff and technological facilities was applied to 400 people determined by simple random sampling method from 15026 users who were members of Inegol Municipality Sentinel Bookstore. The survey was analyzed with SPSS 27.0 program. The users stated that they were generally satisfied with the library services but that there were technological deficiencies.
Library services space in libraries Inegol Municipality user satisfaction
Inegol Municipality
We would like to thank İnegöl Municipality for their support in this study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kütüphane Çalışmaları, Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2 |