Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ergün, C. (2021). Kütüphanelerde İtibar Yönetimi: Paydaş Temelli Bir Model Önerisi. İstanbul. Hiperlink. ISBN: 978-625-7402-43-9

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 82 - 85, 31.12.2023

Öz

Bu çalışmada, Dr. Canan ERGÜN tarafından 2021 yılında kaleme alınmış olan “Kütüphanelerde İtibar Yönetimi: Paydaş Temelli Bir Model Önerisi” isimli kitabın incelenmesi amaçlanmaktadır. Kitap, “İtibar ve Kurumsal İtibar”, “Paydaş Teorisi ve Paydaş Yönetimi”, “Üniversitelerde ve Üniversite Kütüphanelerinde İtibar ve Paydaş Yönetimi” ve “Sonuç” bölümleri olmak üzere dört ana bölümden oluşmaktadır. Kitapta ana bölümlere geçilmeden önce “İçindekiler”, “Tablolar Listesi”, “Şekiller Listesi”, “Kısaltmalar”, “Önsöz”, “Giriş” ve “Kaynakça” bölümlerine de yer verilmiştir. Söz konusu kitap yazarın da “Önsöz” bölümünde belirttiği gibi kendi tez çalışmasından uyarlanarak kitap haline getirilmiştir. Yazar kitabın amacını ise “üniversite kütüphaneleri için tüm paydaş kitlelerinin beklentilerini kapsayacak, optimum fayda sağlayacak bir itibar yönetimi modeli geliştirmek” şeklinde ifade etmiştir.

Kaynakça

  • Bakkalbaşı, İ. (2017). Yönetim biliminin doğuşu ve ilk temsilcileri hakkında bir tartışma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 39(2), 429-450.
  • Ergün, C. (2021). Kütüphanelerde itibar yönetimi: Paydaş temelli bir model önerisi. Hiperyayın.
  • Türk Dil Kurumu. (t.y.). Yönetim. Türk Dil Kurumu sözlüğünde. 26 Kasım 2023’de https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.

Ergün, C. (2021). Reputation Management in Libraries: A Stakeholder-based Model Proposal. İstanbul. Hiperlink. ISBN: 978-625-7402-43-9

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 82 - 85, 31.12.2023

Öz

In this study, it is aimed to examine the book titled "Reputation Management in Libraries: A Stakeholder-Based Model Proposal" written by Dr. Canan ERGÜN in 2021. The book consists of four main sections: "Reputation and Corporate Reputation", "Stakeholder Theory and Stakeholder Management", "Reputation and Stakeholder Management in Universities and University Libraries" and "Conclusion". Before the main chapters, "Table of Contents", "List of Tables", "List of Figures", "Abbreviations", "Foreword", "Introduction" and "References" sections are also included in the book. As the author stated in the "Foreword" section, the book in question was adapted from his own thesis study and turned into a book. The author stated the purpose of the book as "to develop a reputation management model for university libraries that will cover the expectations of all stakeholder groups and provide optimum benefit".

Kaynakça

  • Bakkalbaşı, İ. (2017). Yönetim biliminin doğuşu ve ilk temsilcileri hakkında bir tartışma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 39(2), 429-450.
  • Ergün, C. (2021). Kütüphanelerde itibar yönetimi: Paydaş temelli bir model önerisi. Hiperyayın.
  • Türk Dil Kurumu. (t.y.). Yönetim. Türk Dil Kurumu sözlüğünde. 26 Kasım 2023’de https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Kitap Tanıtımları
Yazarlar

Osman Furkan Esgidir 0009-0005-1219-3924

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2023
Kabul Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Esgidir, O. F. (2023). Ergün, C. (2021). Kütüphanelerde İtibar Yönetimi: Paydaş Temelli Bir Model Önerisi. İstanbul. Hiperlink. ISBN: 978-625-7402-43-9. Education and Technology in Information Science, 1(2), 82-85.