Günümüzde sosyal medya, büyük ölçüde geleneksel medyanın yerini almış ve gün
geçtikçe hayatın içinde olmaktan çıkıp hayatı içine alan, yaşamı her anıyla yeniden inşa eden
ve düzenleyen bir güç haline gelmiştir. Sosyal medya aynı zamanda; dünya çapında
milyonlarca kullanıcı tarafından üretilen ulaşılabilir içeriğiyle sağlamış olduğu anlık iletişime
paralel olarak; bilgiye ulaşma, sosyalleşme, iletişim kurma, işinin reklamını yapma ve boş
zaman aktivitesi gibi çeşitli ihtiyaçların giderilmesinde yoğun olarak kullanılmaktadır. Bu
yoğun kullanım; kadın-erkek ayırt etmeden; geniş bir yaş ve meslek aralığında, hem bireysel,
hem de profesyonel ve amatör iş kollarında kolaylıkla gözlemlenebilmektedir. Buradan
hareketle araştırmanın hipotezi; “Toplumda kullanımı artan sosyal medya: çiftlerin mekân
tercihleri, fotoğrafçıların; iş yükleri, gelir-gider dengeleri, bilinirlikleri, müşteri ilişkileri gibi
düğün fotoğrafçılığının önemli noktalarında çeşitli değişikliklere yol açmıştır” olarak
belirlenmiştir. Çalışma kapsamında fotoğraf stüdyosu olan, en az 10 yıllık deneyim sahibi 5
fotoğrafçıyla yüz yüze derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Fotoğrafçıların konu
hakkındaki deneyimlerine dayanarak verdikleri bilgiler, çalışmanın hipotezini doğrulamıştır.
Araştırma sonucunda sosyal medya kullanımının; fotoğrafçılar ve çiftler üzerine doğrudan
ve dolaylı olarak etki ettiği, iki tarafın da bazı tercihlerini değiştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Antropoloji, Sosyoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 13 |