BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ortamlarina İlişkin Tutumlari ve Öğrenci İletişimi Doyumlari: Atatürk Üniversitesi Örneği

Yıl 2021, Sayı: 5, 33 - 50, 30.09.2021
https://doi.org/10.47358/sentez.2021.23

Öz

Uzaktan eğitim yükseköğrenimde birçok kademe eğitimde ve sertifika programlarında kullanılmasının yanı sıra örgün eğitimde de bünyesinde uzaktan eğitim merkezi bulunan üniversiteler ve onlardan destek alan diğer üniversitelerde örgün eğitimle birlikte kullanılmaktaydı. Ancak bu durum Covid 19 pandemisi sonrası okulöncesi eğitimden doktora eğitimine, sertifika programlarından hizmet içi eğitim programlarına kadar her alanda eğitim-öğretimde uzaktan eğitime geçilmesini zorunlu kılmıştır. Bu araştırmada pandeminin getirmiş olduğu sosyal izolasyon nedeni ile yoğun bir şekilde kullanılan uzaktan eğitim ortam/platformlarının kullanımına yönelik olarak öğrenci tutumlarının ve iletişim doyumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Yıldız, Çengel ve Alkan’ın 2021 geliştirdiği ve kullanılabilirlik, yeterlilik ve motivasyon, etkililik ve memnuniyet boyutları olan Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği formu ve Goodboy, Martin ve Bolkan 2009 tarafından geliştirilen Akın, Yalnız ve Kazaz 2015 tarafından Türkçeye uyarlanan Kısaltılmış Öğrenci İletişim Doyumu Ölçeği formları kullanılmıştır. Veriler Atatürk Üniversitesi öğrencilerinden bu formlar aracılığıyla çevrimiçi olarak gönüllülük esası ile toplanmış ve elde edilen veriler SPSS 20 paket programı ile analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Akın, A., Yalnız, A. ve Kazaz, N. 2015 . Kısaltılmış Öğrenci Iletişim Doyumu Ölçeği Türkçe Formu: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10 11 , 17-24.
  • Aldemir, C. ve Gülcan, Y. 2004 . Student Satisfaction in Higher Education: A Turkish Case. Journal of Higher Education Policy and Management 16 2 :109-122.
  • Balta, Y. ve Türel, Y. K. 2013 . Çevrimiçi Uzaktan Eğitimde Kullanılan Farklı Ölçme Değerlendirme Yaklaşımlarına Ilişkin Bir Inceleme. Turkish Studies, 8 3 , 37-45.
  • Çakmak Karapınar, D., Güler, M., Kurşun, E. ve Karaman, S. 2018 . Atatürk Üniversitesi kampüs tabanlı dersler modeli bileşenlerine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 2 , 90-111.
  • Çam, M. 2007 . Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenci Doyumu: Ankara Örneği. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi . Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. 4. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Elliot, K. M. and Shin, D. 2002 . Student Satisfaction: An Alternative Approach To Assessing This Important Concept. Journal of Higher Education Policy and Menagement, 24 2 . 197-209.
  • Goodboy, A. K., Martin, M. M. and Bolkan, S. 2009 . The Development And Validation Of The Student Communication Satisfaction Scale. Communication Education 58 3 , 372-396.
  • Kaya, Z. 2002 . Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Mıdık Ö. 2018 . Tutumun Ölçme ve Değerlendirmesi p.19-26 Ed. Balkan, A. . Tıp Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme 1. Baskı . Ankara: Türkiye Klinikleri.
  • Odabaş, H. 2003 İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim Ve Bilgi Ve Belge Yönetimi Bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17 1 , 22-36.
  • Parlak, Ö. 2007 . İnternet Temelli Uzaktan Eğitimde Öğrenci Doyumu Ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 11 , 53-72.
  • Tümkaya, S., Çelik, M. ve Aybek, B. 2010 . Ergenlerin Kişilerarası Ilişkilerini Etkileyen Sosyal Yaşantı Değişkenlerinin Incelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi İlke , 24, 163-178.
  • Wiers-Jenssen, J. Stensaker, B. and Grogaard, J. B. 2002 . Student Satisfaction: Towards An Empirical Deconstruction Of The Concept. Quality in Higher Education, 8 2 , 183-195.
  • Wiers-Jenssen, J., Stensaker, B. ve Grogaard, J.B. 2002 . Student Satisfaction: Towards An Empirical Deconstruction Of The Concept. Quality in Higher Education, 8 2 . 183-195.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E. ve Karaman, S. 2014 . Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 3 , 365-370.
  • Yıldız, E. P., Çengel, M. ve Alkan, A. 2021 . Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına Ilişkin Tutum Ölçeği. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 23 , 132- 152.
  • Yılmaz, K. ve Tosun, M. F. 2013 . Öğretmenlerin Eğitim Inançları Ile Öğretmen Öğrenci Ilişkilerine Yönelik Görüşleri Arasındaki Ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 4 , 205-218.

During The Pandemic Process Attitudes of Students Towards Distance Learning Environments and Student Communication Satisfaction: The Case Of Ataturk University

Yıl 2021, Sayı: 5, 33 - 50, 30.09.2021
https://doi.org/10.47358/sentez.2021.23

Öz

In addition to being used in many levels of education and certificate programs in higher education, distance education was used together with formal education in universities with distance education centers and other universities that received support from them in formal education. However, this situation necessitated the transition to distance education in education and training in all fields, from pre-school education to doctoral education, from certificate programs to in-service training programs after the Covid 19 pandemic. In this study, it is aimed to examine student attitudes and communication satisfactions towards the use of distance education environments/platforms, which are used extensively due to the social isolation brought by the pandemic. For this purpose, the Attitude Scale form on the Use of Distance Education Environments in the Pandemic Process developed by Yıldız, Çengel and Alkan 2021 and has usability, competence and motivation, effectiveness and satisfaction dimensions and the Abbreviated Student Communication Satisfaction Scale, which was developed by Goodboy, Martin, and Bolkan 2009 and adapted into Turkish by Akın, Yalnız, and Kazaz 2015 . The data were collected online voluntarily from the students of Atatürk University through these forms, and the obtained data were analyzed with the SPSS 20 package program.

Kaynakça

  • Akın, A., Yalnız, A. ve Kazaz, N. 2015 . Kısaltılmış Öğrenci Iletişim Doyumu Ölçeği Türkçe Formu: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10 11 , 17-24.
  • Aldemir, C. ve Gülcan, Y. 2004 . Student Satisfaction in Higher Education: A Turkish Case. Journal of Higher Education Policy and Management 16 2 :109-122.
  • Balta, Y. ve Türel, Y. K. 2013 . Çevrimiçi Uzaktan Eğitimde Kullanılan Farklı Ölçme Değerlendirme Yaklaşımlarına Ilişkin Bir Inceleme. Turkish Studies, 8 3 , 37-45.
  • Çakmak Karapınar, D., Güler, M., Kurşun, E. ve Karaman, S. 2018 . Atatürk Üniversitesi kampüs tabanlı dersler modeli bileşenlerine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 2 , 90-111.
  • Çam, M. 2007 . Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenci Doyumu: Ankara Örneği. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi . Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. 4. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Elliot, K. M. and Shin, D. 2002 . Student Satisfaction: An Alternative Approach To Assessing This Important Concept. Journal of Higher Education Policy and Menagement, 24 2 . 197-209.
  • Goodboy, A. K., Martin, M. M. and Bolkan, S. 2009 . The Development And Validation Of The Student Communication Satisfaction Scale. Communication Education 58 3 , 372-396.
  • Kaya, Z. 2002 . Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Mıdık Ö. 2018 . Tutumun Ölçme ve Değerlendirmesi p.19-26 Ed. Balkan, A. . Tıp Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme 1. Baskı . Ankara: Türkiye Klinikleri.
  • Odabaş, H. 2003 İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim Ve Bilgi Ve Belge Yönetimi Bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17 1 , 22-36.
  • Parlak, Ö. 2007 . İnternet Temelli Uzaktan Eğitimde Öğrenci Doyumu Ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 11 , 53-72.
  • Tümkaya, S., Çelik, M. ve Aybek, B. 2010 . Ergenlerin Kişilerarası Ilişkilerini Etkileyen Sosyal Yaşantı Değişkenlerinin Incelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi İlke , 24, 163-178.
  • Wiers-Jenssen, J. Stensaker, B. and Grogaard, J. B. 2002 . Student Satisfaction: Towards An Empirical Deconstruction Of The Concept. Quality in Higher Education, 8 2 , 183-195.
  • Wiers-Jenssen, J., Stensaker, B. ve Grogaard, J.B. 2002 . Student Satisfaction: Towards An Empirical Deconstruction Of The Concept. Quality in Higher Education, 8 2 . 183-195.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E. ve Karaman, S. 2014 . Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3 3 , 365-370.
  • Yıldız, E. P., Çengel, M. ve Alkan, A. 2021 . Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına Ilişkin Tutum Ölçeği. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 23 , 132- 152.
  • Yılmaz, K. ve Tosun, M. F. 2013 . Öğretmenlerin Eğitim Inançları Ile Öğretmen Öğrenci Ilişkilerine Yönelik Görüşleri Arasındaki Ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 4 , 205-218.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Derya Çakmak Karapınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Karapınar, D. Ç. (2021). Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ortamlarina İlişkin Tutumlari ve Öğrenci İletişimi Doyumlari: Atatürk Üniversitesi Örneği. ETÜ Sentez İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi(5), 33-50. https://doi.org/10.47358/sentez.2021.23