Eğitim için yapılan harcamalar, eğitimin kalitesini doğrudan etkilemektedir. Dolayısıyla hanehalklarının yapmış oldukları eğitim harcamaları, toplam eğitim harcamalarının büyük bir kısmını oluşturması ve eğitimin kalitesini belirlemesi açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmada, Erzurum ilinde yaşayan hanehalklarının yapmış oldukları eğitim harcamalarını etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Anket çalışmasından elde edilen veriler, Çoklu Regresyon Modeli ile analiz edilmiştir. Çalışmada; öğrencinin cinsiyeti, sınıf düzeyi, annenin-babanın eğitim düzeyi, anne-babanın yaşı, ailedeki öğrenci sayısı, ailenin ortalama aylık geliri, ailenin kira/lojman aylık gideri ve ailelerin çocuklarının başarılarıyla ilgili memnuniyeti değişkenlerinin istatiksel olarak eğitim harcaması yapma ihtimalini etkilediği sonucuna varılmıştır.
Eğitim Hanehalkı Eğitim Harcamaları Çoklu Regresyon Modeli Erzurum
Expenditure on education directly affects the quality of education. Therefore, it is very important to determine the quality of education because education expenditures made by the households constitute a large part of the total education expenditures. In this study, the factors affecting the education expenditures of the households in Erzurum were tried to be determined. Data obtained from questionnaire were analyzed by Multiple Regression Model. According to the results obtained; it has been concluded that the student's gender, the student's level of the grade, the mother's education level, the father's education level, the age of the parents, the number of students in the household, the average monthly income of the family, the monthly expenses of the family's rent / lodging, and the satisfaction factors related to the success of the children of the families affected the probability of educational expenditure.
Education Household Education Expenditures Multiple Regression Model Erzurum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 1 |