Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ

Yıl 2005, Sayı: 1, 77 - 91, 26.09.2005

Öz

İçinde
bulunulan toplumsal yapı ve bu toplumsal yapının yaşam tarzını,
alışkanlıklarını ve değerlerini etkisi altına alan tüm oluşumlar ve değişimler,
bu toplumsal yapı içinde faaliyet gösteren yaşam kaynağını bu yapı içinden alan
şirketlerin yönetim, pazarlama, reklam ve halkla ilişkiler stratejilerinde de
gerekli değişimlere gidilmesine neden olmaktadır.  Öyle ki, artık hemen
her konuda, 24 saat ve her yerde insanların kullanımına açık, istenilen her
türlü bilgi şekilde birebir ve özgürce bulaşmayınken sağlayan, insanların
yaşamlarında en değerli zamanı en ekonomik şekilde kullanmaya imkan veren
Internet, pazarlama ve halkla ilişkiler uzmanları ve reklamcılarını dikkatini
çekmiştir artık kurumların hedef kitlelerini yakalama ve onların dikkatini
çekerek  Kurum ya da markaya yönelik olumlu bir kimlik oluşturma oluşumuna
imkan tanıma noktasında  İnternet ve  kurumların web siteleri son
derece önemli bir yere sahip olmaktadır.

 Şirketler
sana ortamda dışa açılan pencereleri olan resmi kurum web siteleri ile aslında
hedef kitleleri gözünde internet ortamında bir kimlik yaratma ve bir marka olma
çabası içindedirler. İnterneti etkin ve verimli kullanan şirketler, hedef
kitlelerin gözünde çağı yakalamış, yenilikçi, katılımcı ve modern bir yönetim
anlayışına sahip bir kurum kimliğini yansıtmış olmaktadırlar.  

Kaynakça

  • Elden, M. (2003). Reklam Yazarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Gün Savaş, F. (Mayıs 1999). Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Reklamcılık ve Uygulamaları, İstanbul.
  • Kieanan, B. (2002). İşletmeler İçin Çözümler E-Ticaret, Çev: Kaan Öztürk vd., Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Kotler, P. (Ekim 2000). Kotler ve Pazartlama-Pazar Yaratmak, Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak, Çev: Ayşe Özyağcılar, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Peltekoğlu, B.F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basın yayın Dağıtım A.Ş.
  • Ries, A., Ries, L. (2001). İnternette Marka Yaratmanın 11 Değişmez Kuralı, Çev: İnci Berna Kalınyazgan, Ankara: MediaCat Kitapları.
  • Schmitt, B. Ve Simonson, A. (Haziran 2000). Pazarlama Estetiği – Marka, Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi, Çev: Zelal Ayman, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Şarer B. (2001). İnternet’te Pazarlama – İnternet Girişimcisinin El Kitabı, Ankara: Palme Yayıncılık.
Yıl 2005, Sayı: 1, 77 - 91, 26.09.2005

Öz

Kaynakça

  • Elden, M. (2003). Reklam Yazarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Gün Savaş, F. (Mayıs 1999). Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Reklamcılık ve Uygulamaları, İstanbul.
  • Kieanan, B. (2002). İşletmeler İçin Çözümler E-Ticaret, Çev: Kaan Öztürk vd., Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Kotler, P. (Ekim 2000). Kotler ve Pazartlama-Pazar Yaratmak, Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak, Çev: Ayşe Özyağcılar, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Peltekoğlu, B.F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basın yayın Dağıtım A.Ş.
  • Ries, A., Ries, L. (2001). İnternette Marka Yaratmanın 11 Değişmez Kuralı, Çev: İnci Berna Kalınyazgan, Ankara: MediaCat Kitapları.
  • Schmitt, B. Ve Simonson, A. (Haziran 2000). Pazarlama Estetiği – Marka, Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi, Çev: Zelal Ayman, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Şarer B. (2001). İnternet’te Pazarlama – İnternet Girişimcisinin El Kitabı, Ankara: Palme Yayıncılık.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinem Yeygel

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2005
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeygel, S. (2005). ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(1), 77-91.
AMA Yeygel S. ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. Eylül 2005;(1):77-91.
Chicago Yeygel, Sinem. “ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 1 (Eylül 2005): 77-91.
EndNote Yeygel S (01 Eylül 2005) ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 77–91.
IEEE S. Yeygel, “ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 1, ss. 77–91, Eylül 2005.
ISNAD Yeygel, Sinem. “ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 (Eylül 2005), 77-91.
JAMA Yeygel S. ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005;:77–91.
MLA Yeygel, Sinem. “ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 1, 2005, ss. 77-91.
Vancouver Yeygel S. ŞİRKETLERİN KURUM KİMLİKLERİNİ YANSITAN BİR ORTAM OLARAK WEB SİTELERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005(1):77-91.