Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI

Yıl 2005, Sayı: 1, 153 - 171, 26.09.2005

Öz




















İdeoloji,
insanların hayata bakış açısını biçimlendiren, dünyayı ve toplumu
anlamlandırmalarını sağlayan düşünceler ve fikirler dizgesi olarak
tanımlanabilmektedir. Bu düşünceler ve fikirler dizgesi kitle iletişim araçları
yolu ile insanlara aktarılmaktadır. Özellikle televizyon, herkes tarafından
izlenebilmesi ve pek çok kişiye göre iyi bir boş zaman değerlendirme aracı olması
nedeniyle; ideolojilerin yeni nesillere aktarılmasında önemli bir rol
oynamaktadır. TV reklamları kısa sürede ürünü tanıtmak dışında, toplumsal
roller ve davranışlar hakkında bilgi vermektedir. TV reklamlarının kullandığı
imgeler, stereotipler, kadınlara ve erkeklere ilişkin kalıp yargılarımızı
pekiştirmektedir. Özellikle aile kurumu, temel tüketim birimi olarak kabul
edildiği için; TV reklamlarının baş aktörü olarak karşımıza çıkmaktadır. TV
reklamları aile kurumunu idealleştirip yüceltir ve kadınlara ürün kullanma ile
ailelerini mutlu ve bir arada görme vaadini sunar. Tüm bunlar S. Hall'ün
 karşıt okuma tekniği kullanılarak açığa çıkarılabilmektedir. 

Kaynakça

  • Althusser, L. (1994). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Çev: Y. Alp / M. Özışık, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev: Süleyman irvan, Bilim ve Sanat Yayınları /Ark, Ankara.
  • Güçhan, G. (1999). Tür Sineması, Görüntü ve İdeoloji, Anadolu Üniversitesi Yayınları; No:1171, İletişim Bilimleri Fakültesi yayınları; no:34, Eskişehir.
  • Hall, Stuart (1999). Encoding / Decoding, Media Studies, Edit. P. Morris & S. Thornham, Edinburg University Press, Edinburg.
  • İrvan, S. (1997). Medya Kültür Siyaset, Bilim Sanat yayınları /Ark Kitapları, Ankara.
  • Onur, B. (1995). Gelişim Psikolojisi, İmge Kitabevi, Ankara.
  • Sayın, Ö. (1985). Sosyolojiye Giriş, Erdem Kitabevi, Bilim Dizisi, No:11, İzmir.
  • Seçkin, N., Ülker, K. (1993) Aile Yapısı, Etam A.Ş., Web-Ofset, Eskişehir.
  • Shoemaker, P., Reese D.S. (1997). “İdeolojinin Medya İçeriği Üzerindeki Etkisi”, Medya, Kültür ve Siyaset, Der. Süleyman İrvan, Biklim ve Sanat Yayınları, Ark Kitapları, Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesrin Kula Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2005
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kula Demir, N. (2005). TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(1), 153-171.
AMA Kula Demir N. TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI. Yeni Düşünceler Dergisi. Eylül 2005;(1):153-171.
Chicago Kula Demir, Nesrin. “TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 1 (Eylül 2005): 153-71.
EndNote Kula Demir N (01 Eylül 2005) TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 153–171.
IEEE N. Kula Demir, “TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 1, ss. 153–171, Eylül 2005.
ISNAD Kula Demir, Nesrin. “TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 (Eylül 2005), 153-171.
JAMA Kula Demir N. TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005;:153–171.
MLA Kula Demir, Nesrin. “TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 1, 2005, ss. 153-71.
Vancouver Kula Demir N. TV REKLAMLARINDA AİLE İDEOLOJİSİNİN MEŞRULAŞTIRILMASI. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005(1):153-71.