Siyasal kampanyalar
gelişen teknoloji ile birlikte farklılaşmış ve etkinlik alanını genişleterek
yepyeni bir safhaya geçmiştir. Bu farklılıklardan biri de partilerin veya
adayların kendi seçim kampanyalarını hazırlamak yerine alanında uzman
kişilerden yardım almasıdır. Böylece siyasal gruplar ya da politikacılar seçmene
daha etkin bir şekilde ulaşmayı hedeflemişlerdir. Bu anlamda, kitle iletişim
araçlarını daha aktif kullanmak dahil olmak üzere, seçmenlerin oy verme
davranışını etkilemek amacıyla yeni siyasal pazarlama yöntemleri
geliştirilmiştir. Siyasal alanda kullanılan bu yöntemlerle siyasetin gösterileşmesi ve Amerikanlaşması kavramları ön plana çıkmıştır. Siyasal iletişim
faaliyetleri bu kavramlar ile değerlendirildiğinde, alanda uygulanan çalışmalar
ile liderler veya partiler daha kolay tanınabilmekte ve seçmen kitle dikkate
değer biçimde sürece dahil edilebilmektedir. Bu bağlamda bu makalenin amacı, Barack Obama'nın siyasal seçim kampanyasındaki
sunumların Recep Tayyip Erdoğan'ın siyasal iletişim kampanyasına yansımaları ve
etkileri üzerinden "Gösteri" ve "Amerikanlaşma" olgularının
örneklenerek açıklanması suretiyle göstergelerinin tespit edilmesidir. Çalışma; Recep Tayyip Erdoğan ve Barack Obama’nın
seçim döneminde kullanmış oldukları “Cumhur Başkanını Seçiyor” ve “Yes We Can” siyasal
reklamlarının içerik analizi ve kullandıkları
amblemlere ilişkin göstergebilimsel araştırma
yöntemine dayanmaktadır.
Amerikanlaşma Barack Obama Recep Tayyip Erdoğan Kitle İletişim Araçları Siyasal Pazarlama Gösterileşme
Political campaigns,
after developing technologies, have differentiated and stepped into a new
phase. One of these differences is that parties or the candidates, to convince
the voters, have started to apply/hire political communication consultants
instead of getting prepared on their own. Through this way, political
organisations and leaders aimed to reach the voters in a more vigorous way.
Therefore, including more efficiently usage of mass communication tools, new
methods of political marketing were developed and here the two new concepts
named as Americanisation and spectacularization came into prominence.
Driving political communication strategies based on these two new concepts
helped leaders or parties with winning fame and with including voters into the
process in a more considerable manner. In this regard, this article, presentation of Barack
Obama's political election campaign is to identify the representatives of Recep
Tayyip Erdogan's political communication campaign through the reflection and
effects of " spectacularization " and "Americanisation"This comparison is based on (a) the content
analysis of “Cumhur Başkanını
Seçiyor” ve “Yes We Can” political advertisements of both leaders they
used during election times and (b) the semiological analysis of the posters and
emblems related to their election campaigns.
Mass Media Political Marketing Americanisation Spectacularization Barack Obama Recep Tayyip Erdoğan
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 8 |