Her toplumun bir
kültürü olduğu gibi, o toplumda faaliyet gösteren tüm kurumların da bir kültürü
vardır. Her kurumun hedefi, amaçları ve bunlara ulaşmasını sağlayan kaynakları
ve faaliyetleri bulunmakta ve bunlar kültürün güçlü ve belirgin özelliklerinin
etkisinde oluşmakla birlikte her örgütün kendi özelliklerine göre farklı
özellikler taşımaktadır. Toplumda bir kuruluşun veya bir grubun üyesi olmak o
topluluğa uyum sağlamayı yani ortak amaçlar, standartlar ve değerler ile alışkanlıklar
felsefe ve ideolojileri paylaşmayı gerektirir. Aynı durum kurumlar için de
geçerlidir. Bu açıdan kurum kültürü, kültürün bir alt sistemi olarak karşımıza
çıkmaktadır.
Ulusal ve
uluslararası sosyal, siyasal, ekonomik, kültürel, yasal, teknolojik
çevrelerdeki hızlı ve sürekli
değişim, tüm kurumları ve toplumu
küresel köyün içine taşımıştır. Toplam kalite yönetimi ve
değişim mühendisliği dönemde üzerinde en çok konuşulan
yönetsel tarzlar olarak kabul edilmekte, kültürel bir biçim olarak kalite ve değişim yönüne adaptasyondan, tam
katılım, insan kaynağı kalitesi ve liderlikten
söz edilmektedir. Çünkü kaliteyi geliştirmek için buna izin verecek bir kurum
ortamı, yani kalite kültürü ön koşuldur. Bu bağlamda, çalışma içerisinde kültür
ve kurum kültürü üzerinde ayrıntılı bir biçimde durulmakta, kalite kültürünün
kurumlar açısından taşıdığı önem irdelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2007 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 2 |