Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM

Yıl 2007, Sayı: 2, 205 - 223, 15.02.2007

Öz











Her toplumun bir
kültürü olduğu gibi, o toplumda faaliyet gösteren tüm kurumların da bir kültürü
vardır. Her kurumun hedefi, amaçları ve bunlara ulaşmasını sağlayan kaynakları
ve faaliyetleri bulunmakta ve bunlar kültürün güçlü ve belirgin özelliklerinin
etkisinde oluşmakla birlikte her örgütün kendi özelliklerine göre farklı
özellikler taşımaktadır. Toplumda bir kuruluşun veya bir grubun üyesi olmak o
topluluğa uyum sağlamayı yani ortak amaçlar, standartlar ve değerler ile alışkanlıklar
felsefe ve ideolojileri paylaşmayı gerektirir. Aynı durum kurumlar için de
geçerlidir. Bu açıdan kurum kültürü, kültürün bir alt sistemi olarak karşımıza
çıkmaktadır.



Ulusal ve
uluslararası sosyal, siyasal
, ekonomik, kültürel, yasal, teknolojik
çevrelerdeki hızlı
ve sürekli
değişim, tüm kurumları
ve toplumu
küresel köyün içine taşımıştır. Toplam kalite yönetimi
ve
değişim mühendisliği dönemde üzerinde en çok konuşulan
yönetsel tarzlar olarak kabul edilmekte, kültürel bir biçim olarak kalite
ve değişim yönüne adaptasyondan, tam
katılım, insan kaynağı kalitesi
ve liderlikten
söz edilmektedir. Çünkü kaliteyi geliştirmek için buna izin verecek bir kurum
ortamı, yani kalite kültürü ön koşuldur. Bu bağlamda, çalışma içerisinde kültür
ve kurum kültürü üzerinde ayrıntılı bir biçimde durulmakta, kalite kültürünün
kurumlar açısından taşıdığı önem irdelenmektedir.



Kaynakça

  • AKINCI Beril, Kurum Kültürü, İletişim Yayınları, 2003
  • ALEMDAR Korkmaz – ERDOĞAN İrfan, Popüler Kültür ve İletişim, Ankara: Ümit Yayıncılık, 1994
  • Ayla OKAY, Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2002
  • BERBEROĞLU Güneş “Örgüt Kültürü ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı”, Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Eskişehir, 1990.
  • BERBEROĞLU Güneş, “Örgüt Kültürü ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı”, Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Eskişehir, 1990
  • ÇEÇEN, Anıl “Kültür Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, Haziran 1985 C. 18
  • DAHLER Peter, Corporate Culture and Morality: Durheim Inspired Reflections on Limits of Corporate Culture, Journal of Management Studies, January, 1994
  • DEAL Terrence E., KENNEDY Allan A., Corporate Cultures, The Rites and Rituals of Corporate Life, Reading Mass., Addison Westtes and Co., 1982
  • ERDOĞAN İlhan, İşletmelerde Davranış, İstanbul; İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No: 242; 1991
  • EREN Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul; Beta Basım Dağıtım, 2000
  • FARNHAM David, “Strategy & The Organizations” Professional Manegement Foundation Programme, London, The Open College, 1992
  • GOFFEE Rob, JONES Gareth, Kurum Kültürü, çev: Kıvanç Kutmandu, MediaCat Yayınları, Ankara, 2002
  • GÜVENÇ Bozkurt, İnsan ve Kültür; 5.Basım, İstanbul: Remzi Kitapevi, 1991
  • HAVILLAND William A., Kültürel Antropoloji, çev. Hüsamettin İnanç, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2002
  • KREPS G.F, Organizational Communication, Longman Inc., Newyork, 1986
  • MARTIN David C, BARTOL Kathryn M., Management, New York: McGraw Hill Inc., 1991
  • OKTAY Mahmut, İletişimciler İçin Davranış Bilimlerine Giriş, Der Yayınevi, İstanbul, 1996
  • SABUNCUOĞLU Zeyyat, TÜZ Melek, Örgütsel Psikoloji, İstanbul Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti., 1998
  • SCHEİN Edgar, Organizational Culture and Leadership, 2th Edition, San Francisco, Josey Bass, 1992
  • VAROL Muharrem, Halkla İlişkiler Açısından Örgüt Sosyolojisine Giriş, Ankara: A.Ü Yayınları, No:2, 1993
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • ÇETİN Kadir, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Temel Unsurları, Milli Eğitim Dergisi http//yayim.meb.gov.tr/yayimlar/155-156/kcetin.htm, 10.04. 2004
  • EREN Kandemir, Toplam Kalite Yönetimi, http://www.sitetky.com/frameset/tky/tkymainl4.html, 10.04.2004
  • http://www.ugurzel.com/Makaleler/Makaleler/tky_felsefesi.htm, 11.04.2004
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Pira Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2007
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pira, A. (2007). BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(2), 205-223.
AMA Pira A. BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM. Yeni Düşünceler Dergisi. Şubat 2007;(2):205-223.
Chicago Pira, Aylin. “BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 2 (Şubat 2007): 205-23.
EndNote Pira A (01 Şubat 2007) BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 2 205–223.
IEEE A. Pira, “BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 2, ss. 205–223, Şubat 2007.
ISNAD Pira, Aylin. “BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 2 (Şubat 2007), 205-223.
JAMA Pira A. BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM. Yeni Düşünceler Dergisi. 2007;:205–223.
MLA Pira, Aylin. “BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 2, 2007, ss. 205-23.
Vancouver Pira A. BİR ALT KÜLTÜR OLARAK KURUM KÜLTÜRÜ AÇISINDAN KALİTE KÜLTÜRÜ VE DEĞİŞİM. Yeni Düşünceler Dergisi. 2007(2):205-23.