Çalışanlar arasında paylaşılan değer ve inanç
sistemi olarak bilinen kurum kültürü günümüz artan rekabet ortamında daha da
önemli hale gelmiştir. Örgütsel amaçları gerçekleştirmek, çalışanları bu
amaçlar doğrultusunda birleştirip motive etmek için tüm örgütlerin - özel de
olsa kamu da olsa - güçlü kültürlere ihtiyacı vardır. Yapılan araştırmalar
kurum kültürünün iyisi ya da kötüsü olmadığını, tüm kurumların değerleriyle,
hikaye ve efsaneleriyle, lider ve kahramanlarıyla, tören ve sembolleriyle
kendine has bir kültürü olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, bazı araştırmacılar
farklı kurum kültürü sınıflandırmaları ortaya koymaktadır.
Bu
çalışmada kurum kültürü ve sınıflandırmaları hakkında genel bir teorik çerçeve
çizildikten sonra Goffee ve Jones’un kurum kültürü sınıflandırması temel
alınarak Ege Üniversitesi İletişim Fakültesinin kurum kültürü analiz edilmiştir.
Anket yönteminin kullanıldığı araştırmanın amacı, fakültemizin kültürünü ve iç
iletişim yapısını ortaya koymaktır. Araştırma neticesinde Ege Üniversitesi İletişim
Fakültesinin bölümlenmiş kültür özelliklerine sahip olduğu tespit edilmiştir.
Bu araştırma bugüne kadar fakültemizde kültür analizi yapılmamış olmasından ve
de benzeri araştırmaları yapmak isleyen diğer eğitim kurumlan için veri kaynağı
olması açısından önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2007 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 2 |