Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ

Yıl 2007, Sayı: 2, 391 - 398, 15.02.2007

Öz











Rekabet ortamında başarılı olmak isteyen işletmelerin
yöneticileri, çevresel değişimleri ve yenilikleri gözlemek, adaptasyon
konusundaki genel gidişatı sistematik olarak öngörmek durumundadırlar. Bu
amaçla stratejik planlamadan yararlanılmakta, amaç ve yöntemler açık ve net
olarak belirlenmektedir. Pazarlama açısından yeni bir bakış açısı getiren
bütünleşik pazarlama iletişimi çabalarında da stratejik planlama üzerinde
önemle durulmakta ve bu doğrultuda hedef kitlelerle doğru ve zamanında iletişim
kurulabilmesi sağlanmaktadır. Bu çalışmada bütünleşik pazarlama iletişimi, stratejik
planlama kavramı ve süreci açıklanarak, bütünleşik pazarlama iletişimindeki
önemi aktarılmaktadır.



Kaynakça

  • BOZKURT İzzet, Bütünleşik Pazarlama İletişimi. MediaCat Yayınları, Ankara, 2000.
  • BURNETT John, Promotion Management: A Strategic Approach, 2.Ud, West Publishing Co., USA, 1998.
  • BÜYÜK BAYKAL Güven, “Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Başlıca Özellikleri”, İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul Ün, 2001.
  • DUNCAN Thomas R. “The Concept and Process of IMC”, BBDD tarafından düzenlenen Future of Marketing Communication Konferansında sunulan bildiri, İstanbul, 4 temmuz1996.
  • EREN Erol, Stratejik Yönetim, Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayım No:967, Eskişehir, 1997.
  • FILL Chris, Marketing Communications- Frame woorks, Theories and Application, Prentice HaLl, Europe, 1995.
  • GÖKSEL A. Bülent KOCABAŞ, Füsun ELDEN, Müge, Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul, 1997.
  • KARABULUT Muhittin, KAYA İsmail, Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri, 4. Baskı, Kore Ajans, İstanbul, 1991.
  • KOTLER Philip, Pazarlama Dünyası, Çev. Nejat Muallimoğulları, Milenyum Baskı, USA, 2000.
  • ODABAŞI Yavuz, OYMAN Mine, Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2001.
  • PERCY Larry, Strategies for Implementing Integrated Marketing Communications, NTC Business Books, Lincolnwood, Illinois, USA, 1997.
  • PICKTON David, BRODERICK Amanda, Integrated Marketing Communications, Pearson Education, Prentice Hall, Barcelona, Spain, 2001.
  • SCHULTZ Don E., TANNENBAUM Stanley I., .LAUTERBORN R, The New Marketing Paradigm: Integrated Marketing Communications, NTC Business Book, Chicago, 1995.
  • SCHULTZ, Don E. “Integrated Communications: Maybe Definication is in the Point of View”, Marketing News, January.
  • SEVER Serdar, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yaklaşımı, A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir, 1998.
  • SHIMP Terence A., Advertising, Promotion and Supplemental Aspects of Integrated Marketing Communcations, 4.ed.,Dryden Press, USA, 1997.
  • TAPAN Sema, AKKAN Perran, HORTAÇSU Ayfer, Pazarlama İletişimi, 1. Basım, A.Ü Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1997.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilay Başok Yurdakul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2007
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başok Yurdakul, N. (2007). BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(2), 391-398.
AMA Başok Yurdakul N. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. Şubat 2007;(2):391-398.
Chicago Başok Yurdakul, Nilay. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 2 (Şubat 2007): 391-98.
EndNote Başok Yurdakul N (01 Şubat 2007) BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 2 391–398.
IEEE N. Başok Yurdakul, “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 2, ss. 391–398, Şubat 2007.
ISNAD Başok Yurdakul, Nilay. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 2 (Şubat 2007), 391-398.
JAMA Başok Yurdakul N. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2007;:391–398.
MLA Başok Yurdakul, Nilay. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 2, 2007, ss. 391-8.
Vancouver Başok Yurdakul N. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2007(2):391-8.