Üniversite öğreniminin düşük olduğu Türkiye gibi ülkelerde
uzaktan eğitim, yüksek öğrenimdeki öğrenci sayılarını artırmak ve yüksek
öğrenime destek vermek için yüz yüze eğitime alternatif bir yol olarak görülmektedir.
CD’ler ve televizyon vasıtasıyla evlere giren
uzaktan eğitim, son yıllarda gelişen bilgisayar ve iletişim teknolojilerin
yarattığı olanaklarla İnternet üzerinden daha geniş tabanlara yayılma ve daha
detay bilgiler sunma imkanı yaratmıştır.
Yer ve zaman kısıtı olmaksızın bireysel öğrenme
fırsatı, web tabanlı uzaktan öğrenmenin avantajıdır. Web tabanlı uzaktan
eğitim, internetin teknolojik özelliklerinden yararlanılarak oluşturulan ve
bilgisayar teknolojisi ile desteklenen bir öğretim programı olarak tanımlanmaktadır. Web
tabanlı öğrenmede, etkileşim ortamı hem öğrencilerin seviyelerini kontrol etmek
için hem de yeni bilginin oluşturulması için önemlidir. İyi tasarlanmış web
tabanlı uzaktan öğrenme uygulamaları aracılığı ile öğrenme süreci etkili,
verimli ve çekici bir duruma getirilmektedir. Özellikle, çok yönlü̈ etkileşimi
sağlayan ve pratik fırsatı sunan web tabanlı yazılımlar aracılığı ile yüksek düzeyde
öğrenme imkanı yaratılmış olmaktadır.
Bu çalışmanın amacı; Türkiye’de ve dünyada yapılan
uzaktan eğitim çalışmalarını inceleyerek, daha etkin, daha verimli, hem
öğrenciye hem de öğreticiye daha kolay kullanma ve yönetebilme imkanları sunan
bir uzaktan eğitim sistemi oluşturmanın metodolojisini ve uygulamasını ortaya
koymaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 3 |