Reklamverenlere reklam kampanyalarının planlanması,
oluşturulması, uygulanması ve çalışmaların etkinliklerinin ölçülmesi gibi bir
çok alanda sahip oldukları spesifik uzmanlık alanları, bu uzmanlıklara uygun
deneyimli kadroları ile tam ya da sınırlı hizmet sunan reklam ajanlarının
seçimi, reklamveren şirketler için önemli bir karar süreci olarak kendini
gösterir Çünkü reklamveren açısından profesyonel bir reklam ajansıyla çalışmak
kısa sürede daha iyi sonuçlar elde etmek ve reklam kampanyasında belirtilen
hedeflere en iyi şekilde ulaşmayı sağlayacaktır.
Reklamverenler açısından, reklamın pahalı ve
pazarlama çabalarında önemli bir yere sahip olması ajans seçiminde titiz
davranılmasını ve bu seçimin zorluğunu ortaya kaymaktadır. Reklamveren ve
reklam ajansı arasında güvene dayalı, uzun soluklu ve sağlıklı bir ilişkinin
kurulabilmesi, ajans ve reklamverenin birbiriyle çalışma kararı verirken belli
kriterleri göz önünde bulundurmalarında yatar. Kendi ihtiyaçları ve bir
ajanstan beklentileri yönünde reklamveren reklam ajansında olması gereken
nitelikleri belirleyecektir. Aynı şekilde bir reklam ajansı da reklamveren
firmanın sahip olması gereken nitelikleri kendi bakış açısı ve beklentileri yönünden
ortaya koyacaktır.
Reklamveren Reklam Ajansı Tam Hizmet Ajansı Butik Ajans Modüler Hizmet Ajansı / Alakart Ajans Kurum İçi Ajans Uzman Ajans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 3 |