Günümüzde yeni iletişim
teknolojilerinde yaşanan gelişmelere paralel olarak intranetin işletmeler
açısından öneminin arttığı görülmektedir. Özellikle bilginin büyük bir
rekabet avantajı olarak kabul edildiği bilgi toplumu içerisinde, bilginin
paylaşımı ve örgüt içi iletişimin etkin bir biçimde işlerliğinin sağlanması intranetin
işletmeler tarafından kullanımını yaygın hale getirmektedir. Takımlar ve gruplar
arasındaki iletişimi kolaylaştırması, maliyetleri düşürmesi, işletmelerin öğrenen
organizasyon olma noktasında adım atmasını sağlaması, örtülü bilginin açığa
çıkarılmasını desteklemesi, işbirliğini kolaylaştırması ve belki de en önemlisi
örgüt içi iletişimin hızlı, sağlıklı ve güvenilir bir biçimde
gerçekleştirilmesine olanak sağlaması açısından intranetin önemi giderek
artmaktadır. İntranetin işletmelerde değişik amaçlar ile kullanıldığı
görülmektedir. Bu bağlamda, intranetin, iletişim, uygulama ve işbirliği amaçlı
kullanılması ve anlatılanlara paralel olarak işletme verimliliğine katkı
koyması söz konusu olabilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 3 |