Bu araştırma öğretim
elemanlarının yaşadıkları çatışmaların ve çatışma yönetimi stratejilerinin
belirlenmesi amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Araştırma örneklemini;
Edebiyat Fakültesi, Fen Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İletişim Fakültesi ile
Mühendislik Fakültesinin bazı bölümlerinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle
seçilen 180 öğretim elemanı oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak, Holton
ve Holton (1993)'dan Karip'in (1999) uyarladığı “Çatışma Yönetimi Stratejileri
Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu
kullanılmıştır. Öğretim elemanlarının Çatışma Yönetimi Stratejileri"
Ölçeğinin Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı r=. 96 'dır. Araştırmada tek
yönlü varyans analizi, t ve Duncan testleri uygulanmış, önem düzeyi. 05 ve .
01 olarak alınmıştır.
Çatışma Örgütsel Çatışma Çatışma Yönetimi Çatışma Yönetimi Stratejileri Öğretim Elemanları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 3 |