Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2008, Sayı: 3, 339 - 356, 02.03.2008

Öz











Bu araştırma öğretim
elemanlarının yaşadıkları çatışmaların ve çatışma yönetimi stratejilerinin
belirlenmesi amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Araştırma örneklemini;
Edebiyat Fakültesi, Fen Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İletişim Fakültesi ile
Mühendislik Fakültesinin bazı bölümlerinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle
seçilen 180 öğretim elemanı oluşturmaktadır.



Veri toplama aracı olarak, Holton
ve Holton (1993)'dan Karip'in (1999) uyarladığı “Çatışma Yönetimi Stratejileri
Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu
kullanılmıştır. Öğretim elemanlarının Çatışma Yönetimi Stratejileri"
Ölçeğinin Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı r=. 96 'dır. Araştırmada tek
yönlü varyans analizi, t ve Duncan testleri uygulanmış, önem düzeyi. 05 ve .
01 olarak alınmıştır.



Araştırma sonuçları;
öğretim elemanlarının % 47.3'ünün çatışma yaşadığını ve bu çatışmaların da
çoğunlukla çalışma arkadaşları ve yönetim ile yaşandığı ortaya koymuştur.
Çatışma konuları da; olumsuz bireysel tutumlar, güç ve yetkinin kullanımı ve
görev dağılımı ile ilgili olarak belirlenmiştir. Çatışma nedenleri olarak da;
iletişim yetersizliği nedeniyle algılama ve anlama problemi yaşanması,
kararların yanlı olması ve tarafların bilgi, eğitim, kültür farklılıkları saptanmıştır.
Öğretim elemanlarının en fazla kullandıkları çatışma yönetimi stratejileri ise
bütünleştirme(işbirliği) ve uzlaşmadır. Öğretim elemanlarının kullandıkları
çatışma yönetimi stratejilerinin; cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem,
akademik ünvan, yönetimle ilgili görev durumu, kurumiçi çalışma süresi değişkenleri
bakımından farklılaşmamakta; fakülte ve bölümlere göre ise farklılaşmaktadır.

Kaynakça

  • AKSU, A. (2000). Örgütsel Çatışma Ve Yönetimi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Aydan Silkü Bu kişi benim

Münevver Yalçınkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 2008
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Silkü, H. A., & Yalçınkaya, M. (2008). ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(3), 339-356.
AMA Silkü HA, Yalçınkaya M. ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ. Yeni Düşünceler Dergisi. Mart 2008;(3):339-356.
Chicago Silkü, H. Aydan, ve Yalçınkaya Münevver. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 3 (Mart 2008): 339-56.
EndNote Silkü HA, Yalçınkaya M (01 Mart 2008) ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 3 339–356.
IEEE H. A. Silkü ve M. Yalçınkaya, “ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 3, ss. 339–356, Mart 2008.
ISNAD Silkü, H. Aydan - Yalçınkaya Münevver. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 3 (Mart 2008), 339-356.
JAMA Silkü HA, Yalçınkaya M. ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2008;:339–356.
MLA Silkü, H. Aydan ve Yalçınkaya Münevver. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 3, 2008, ss. 339-56.
Vancouver Silkü HA, Yalçınkaya M. ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2008(3):339-56.